י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לפני שיהיה מאוחר

פרופ' גבי ברבש דוחק: חייבים לחסן במנה שלישית גילאי 40 ומעלה

נתונים מוכחים עד כמה נחוצה מנת הבוסטר כבר מגיל 40 ומעלה. פרופ' ברבש: "אם המדינה לא תפעל לחסנם, נראה עלייה מדאיגה בתחלואה של בני 40-59 כבר בשבועות הקרובים" | הסיכוי להידבק בקורונה למי שקיבל חיסון 'בוסטר', הוא חצי ממי שקיבל רק את שתי המנות הראשונות

פרופ' גבי ברבש דוחק: חייבים לחסן במנה שלישית גילאי 40 ומעלה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כשברקע דיבורים במערכת הבריאות על מנת חיסון שלישית כבר מגילאי 40 פלוס, פרופ' גבי ברבש דוחף הערב (חמישי) באופן פומבי לחסן מבוגרים בגילאים צעירים יותר ומציג נתונים במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' שמעידים מעבר לכל ספק עד כמה נחוצה מנת הבוסטר בגילאים המבוגרים. לפי הנתונים, המנה השלישית צפויה להוריד את היקף התחלואה הקשה בגילאי ה-40 ומעלה ב-60% כבר בשבועות הקרובים, אם יוחלט לחסנם.

ברבש מציג נתונים שמראים על הפער בכמות הנדבקים לכל אלף נפש מאלו שהתחסנו ראשונים, כבר בחודש פברואר, שם אנו מוצאים 7.7 מאומתים על כל אלף מחוסנים, לבין אלו שהתחסנו בחודש מאי האחרון, שם אנו מוצאים רק 3.8 נדבקים על כל אלף מחוסנים. כלומר ירידה משמעותית באפקטיביות לאורך זמן בגילאי 40-49.

לפי הנתונים שמצטברים לאחר שמאות אלפים התחסנו בחיסון השלישי, הסיכוי להידבק בקורונה למי שקיבל חיסון 'בוסטר', הוא חצי ממי שקיבל רק את שתי המנות הראשונות.

שקף נוסף אותו הציג הפרופ' ברבש במהדורה המרכזית של 'חדשות 12' מגיע ממכון גרטנר ובו תחזית שמראה את ההבדל המשמעותי בתחלואה הקשה במצב בו יוחלט לחסן בני 40 ומעלה, לבין מצב התחלואה במקרה ויוחלט שלא לחסן מבוגרים בגילאים צעירים יותר.

לפי הערכת החוקרים, בעוד שבועיים מהיום, ב-27 באוגוסט, צפויה עלייה במספר החולים הקשים בגילאי 59-40 אם הם לא יחוסנו בחיסון שלישי, ובתחילת אוקטובר יגיע מספרם לכ-100. אם הם כן יתחסנו, צפויה ירידה בתחלואה הקשה בקבוצת הגיל הזו - והמספר ירד ל-40 בעוד חודש וחצי מהיום. הפער בין 100 חולים קשה ל-40 הוא פער של שתי מחלקות קורונה.  

 

גבי ברבש קורונה חיסונים בוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד