כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בגלל החשש מביידן

נחשף: בנט ביטל אישורים לאלף דירות ליהודים

לקראת כינוס מועצת התכנון העליונה בשבוע הבא, שבה היא אמורה לאשר מעל לאלפיים יחידות דיור למתנחלים - ראש הממשלה ביטל למעלה מ-1,000 אישורי בנייה, למרות שהם קיבלו את האישורים המקצועיים | הסיבה: הרגישות מול ממשל ביידן, שזו הפעם הראשונה שמאושרת בנייה תחת כהונתו

נחשף: בנט ביטל אישורים לאלף דירות ליהודים
אילוסטרציה צילום: pexels

ברקע אישורי הבניה לרשות הפלסטינית בשטחי C, הערב (חמישי) פורסם שראש הממשלה נפתלי בנט לא אפשר לאשר כאלף יחידות דיור למתנחלים, למרות שהם עברו את האישורים המקצועיים.

בנט, לפי הדיווח ב'כאן 11', הסיר אישורים למעל לאלף יחידות דיור למתנחלים, לקראת כינוס מועצת התכנון העליונה בשבוע הבא, שבה אמורים לאשר כ-2,200 בתים - כך שאם הוא לא היה מבטל את האישורים, היו מאושרות למעלה משלושת אלפים יחידות דיור.

ביטול האישורים למעל לאלף יחידות דיור מגיע למרות שהם עברו את אישורי גורמי המקצוע. הסיבה לכך היא הרגישות מול ממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן - שזו הפעם הראשונה שמאושרת בניה בהתנחלויות תחת כהונתו.

ביטול כאלף אישורי הבניה להתנחלויות הוא הסיבה שבגללה ראשי מועצת יש"ע, הגוף שמאגד את רוב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, מחו כנגד ההחלטה לאחר שטענו כי נפתלי בנט דוחה להם תוכניות בנייה למרות שאלה אושרו על ידי שר הביטחון בני גנץ.

יו"ר מפלגת 'נעם', חבר הכנסת אבי מעוז מסר בתגובה לפרסום: "לא 10 מעלות ימינה, אפס מעלות ימינה. הממשלה משרתת ביו"ש את האמריקאים, בדתות את הרפורמים, בנגב את הבדואים, במשפחה את הפרוגרסיבים ורק לעם ישראל לא נשאר. אדוני ראש הממשלה זה גדול עליך וזה גדול עליכם."

נפתלי בנט היתרי בנייה בנייה בשטחים הקפאת בנייה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד