י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוב על הפרק

סנקציות ויעדים • פורסם תזכיר החוק הנוקשה לגיוס בחורי ישיבות

הערב פורסם תזכיר חוק הגיוס החדש לקראת הליך החקיקה שייחל בעוד 21 יום. בתזכיר מופיעים יעדי גיוס קטנים יותר מהנוסח המקורי ומופיעים בבסיס החוק עם סנקציות כלכליות באם לא יעמדו ב-95% מהיעדים | כמו כן גיל הפטור נשאר על 24 כפי שהתעקש שר הביטחון בני גנץ

סנקציות ויעדים • פורסם תזכיר החוק הנוקשה לגיוס בחורי ישיבות
חיילים. אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הממשלה פרסמה בשעה האחרונה את תזכיר חוק הגיוס לקראת הליך החקיקה שייפתח בעוד 21 יום, עם שינויים קלים ביעדי הגיוס שמופיעים בבסיס החוק וכן עם ניצחון לשר הביטחון בני גנץ שסירב להוריד את גיל הפטור למרות בקשת ראש הממשלה נפתלי בנט.

בתזכיר החוק שגובש על בסיס חוק הגיוס של אביגדור ליברמן שהוביל למשבר הפוליטי החריף וגרר לארבע מערכות בחירות, נכנסו שינויים קלים של הורדת יעדי הגיוס שמופיעים בבסיס החוק.

השינויים נכנסו כזכור בוועדה שבראשה עמד האלוף במיל׳ רוני נומה יחד עם יו"ר זק"א לשעבר יהודה משי זהב בעקבות פרסומים כי צה"ל זייף את נתוני גיוס החרדים וגם לא עמד ביעדים שהציב.

בנוסף, נרשם ניצחון לשר הביטחון בני גנץ שסירב להיענות לדרישת ראש הממשלה שביקש להוריד את גיל הפטור לגיל 21 כדי לשלב את החרדים בתעסוקה, כך שגיל הפטור נשאר על 24.

עוד מופיע בחוק כי במקרה ולא יעמדו החרדים ב-95% מהיעדים לאחר כניסת החוק לתוקף, יחולו סנקציות כלכליות על עולם הישיבות, כשהיעדים מופיעים בבסיס החוק.

הליך החקיקה יחל בקרוב בממשלה וככל הנראה יגיע להכרעת הכנסת, שם קיים רוב לקואליציה בפתח מושב החורף מיד לאחר חג הסוכות. אז ייתכן וייכנסו שינויים נוספים.

חוק הגיוס גיוס בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד