י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הסמכות היא שלי"

העימות בממשלה מתפתח: הורוביץ נגד שאשא-ביטון

לאחר שצוטט תוקף את דעתה של שרת החינוך, על כך שהיא לא מסכימה לחסן בשטח בתי הספר - שר הבריאות טוען שזו הסמכות שלו להחליט על כך "על פי החוק" | הוא נימק את תמיכתו בחיסון בבתי הספר: "זה המקום שאליו באים בני הנוער"

העימות בממשלה מתפתח: הורוביץ נגד שאשא-ביטון
ניצן הורוביץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע העלייה בתחלואה, הערב (חמישי) תקף שר הבריאות ניצן הורוביץ את התנהלותה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, וטען שבסמכותו לאשר חיסונים בתוך בתי הספר.

הורוביץ התייחס לטענתה של שאשא-ביטון, על כך שלא ראוי לחסן תלמידים בתוך שטח בית הספר כיוון שזה יוצר לחץ חברתי, וטען שזו סמכותו לאשר זאת ולא בסמכותה, למרות היותה שר החינוך. בנוסף הוא הכחיש את הדיווחים על הסכם שתיקה בין נפתלי בנט למנהלי בתי החולים.

"ההחלטה לגבי חיסונים ובכל הנוגע לבריאות, היא החלטה של שר הבריאות וזוהי סמכותי על פי חוק", טען בראיון ל'חדשות 12'. "צריך לחסן בתוך בתי הספר כי זה המקום שאליו באים בני הנוער, ושם אפשר לפגוש גם את אלה שלא התחסנו".

שר הבריאות נימק את דעתו: "התלמידים באים עם אישור מההורים וצריך לחסן אותם, גם בבתי הספר. זה גם מה שאנחנו עושים בבתי ספר חרדיים שכבר פועלים".

"אנחנו בשעה שהיא באמת שעת חירום, והחיסון הוא האמצעי היעיל ביותר שיש לנו למאבק במגיפה, ולכן אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להגיע לאלה שלא התחסנו", הוסיף.

"זה שקר וכזב", התייחס הורוביץ לדיווחים אודות הסכם שתיקה בין מנהלי בתי החולים לראש הממשלה בנט. "משרד הבריאות בראשותי הביא הסכם חסר תקדים לחיזוק מערכת הבריאות באלפי תקנים של רופאים, אחיות ועובדי משק ומנהל".

"אנחנו מטפלים בכל חולה ונלחמים על החיים של כל בן אדם, אבל יחד עם זאת יש לממשלה שיקול לקיים את שגרת החיים ככל שאפשר, כי גם זה דבר קריטי", סיכם השר הורוביץ.

יפעת שאשא ביטון ניצן הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד