ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זכה וקיבל חליפה מהרבנית

ניצול השואה שפגש את הרבי, נהרג בתאונת דרכים

הרב יעקב צבי הולצמן, ניצול שואה שהתגורר באנטוורפן ובקראון הייטס, פגש את הרבי מליובאוויטש זצ"ל בבית יתומים והיה קרוב לרבנית חיה מושקה שניאורסון ע"ה נהרג אתמול בתאונת דרכים והוא בן 87 | הותיר אחריו דור ישרים מבורך בישראל ובניו יורק

ניצול השואה שפגש את הרבי, נהרג בתאונת דרכים
הרב יעקב צבי הולצמן ז"ל צילום: אתר anash.org

הרב יעקב צבי הולצמן ז"ל, חסיד חב"ד מבלגיה, שהתגורר בשנים האחרונות בקראון הייטס, הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 87 לאחר שנפגע בתאונת דרכים במערב ניו יורק.

הרב הולצמן ז"ל ביקר בימים אלה בבאפלו, בירת מחוז אירי שבמדינת ניו יורק, שם מתגורר בנו ר' משולם. המנוח ז"ל שהה בחווה בכפר וויומינג, כ-80 קילומטרים מזרחית לבאפלו, כדי לתת הכשר על חלב, כאשר משאית ברפת פגעה בו והוא נפצע אנושות. הוא פונה לבית החולים הקרוב, שם נקבע מותו.

הרב הולצמן הינו ניצול שואה שהגיע לבית יתומים של חב"ד בפריז, ושם פגש את האברך רבי מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל, לימים האדמו"ר מליובאוויטש, לאחר מלחמת העולם השנייה.

הרבי זצ"ל הגיע לפריז בשנת 1947 לפגוש את אמו הרבנית חנה שניאורסון שנמלטה מברית המועצות ומשם הם הגיעו לניו יורק. במהלך שהותו בצרפת הרבי ביקר בבית היתומים ובחן את הילדים על ידיעתם ​​התורנית, והעניק פרסים. הולצמן, אז בן 13 ניצל את ההזדמנות לשאול את הרבי אם הוא יכול להגיע לאמריקה. שנה לאחר מכן הוא הגיע לקראון הייטס ונרשם לישיבת 'תומכי תמימים' חב"ד.

בשנת 1954 החלה ידידותו עם הרבי ורעייתו הרבנית חיה מושקה שניאורסון ע"ה. באותה שנה, הרבנית נסעה לאירופה במשך כמה שבועות, ובמהלך היעדרותה, הארוחות של הרבי הוכנו על ידי טבח מקומי. הרב הולצמן נבחר לאסוף את האוכל ולהגיש אותו לרבי. גם אחרי שהרבנית שבה לקראון הייטס, הוא המשיך לעזור בעבודות הבית ובמשך כארבע שנים מילא את תפקיד השיפוצניק של בית הרבי ועזר לזוג להתכונן לקראת חגי פסח וסוכות.

"מכיוון שאיבד את אביו במהלך המלחמה ואמו גרה רחוק באירופה, הרבנית שמרה עליו", סיפר בנו, יוסף יצחק הולצמן.

כשהתחיל לשמוע שידוכים אמרה לו הרבנית מליובאוויטש, "לא ראוי שתצא לכל פגישה באותה חליפה", והיא העניקה לו את אחת החליפות הישנות של הרבי זצ"ל, שכן הרבי כבר לא לבש חליפה אלא קאפוטה".

בהגיעו לפרקו נישא ר' יעקב צבי למרת חיה ציפורה, נכדתו של המשפיע ר' שולם קורטין, וקיבל מהרבנית סט סכו"ם כסוף במתנה. בהמשך הורה לו הרבי לנסוע לאנטוורפן בבלגיה. "אתה תעזור לגברים והאישה עם הנשים", אמר לו הרבי. בשנים מאוחרות יותר הם עברו להתגורר בביתר עילית. לאחר שנפטרה אשתו לפני שנים אחדות, הוא עבר לקראון הייטס.

הוא הותיר אחריו את ילדיו הרב משולם הולצמן מבאפלו, הרב יוסף יצחק הולצמן מקראון הייטס, הרב אורי הולצמן מביתר עילית, הרב נח הולצמן מקראון הייטס ואת בתו גברת פרומה קראוס מקראון הייטס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרבי מליובאוויטש חסיד חב''ד תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד