י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המעצמה מתקפלת

שגרירות ארה"ב קוראת לאזרחיה לעזוב את אפגניסטן לאלתר

מהלך הנסיגה של צבא ארה"ב מאפגניסטן מוכח עד מהרה ככישלון מהדהד של הנשיא ג'ו ביידן. בעקבות ההשתלטות המואצת של הטאליבן הורתה שגרירות ארה"ב לאזרחיה להתפנות לאלתר מהמדינה

שגרירות ארה"ב קוראת לאזרחיה לעזוב את אפגניסטן לאלתר
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארה"ב דורשת מאזרחי ארה"ב לעזוב את אפגניסטן באופן מיידי "באמצעות אפשרויות טיסה מסחריות זמינות", כך נמסר מהודעה באתר שגרירות ארה"ב בקאבול בירת אפגניסטן וזאת על רקע ההשתלטות המהירה של ארגון הטרור הטליבאן ברחבי המדינה.

לוחמי הטליבאן כבשו אתמול (חמישי) את העיר האפגנית גאזני, שנמצאת במרחק כ-150 ק"מ מקאבול הבירה, לאחר שארצות הברית הוציאה את חייליה מהמדינה כעבור 20 שנה מאז אסון התאומים והותירה את ממשלת אפגניסטן להילחם בכוחות עצמה בקבוצה האסלאמית. מהלך שהוכח ככישלון.

"שגרירות ארה"ב קוראת לאזרחי ארה"ב לעזוב מיד את אפגניסטן תוך שימוש באפשרויות טיסה מסחריות זמינות", נכתב בהודעה באתר השגרירות, ארה"ב הזהירה את האמריקאים שנמצאים באפגניסטן, כי אין יכולת לארה"ב בשלב זה לסייע לאזרחים, לכן הם לוחצים על כולם לצאת מהמדינה שתיכף נופלת כפרי בשל לידי מחבלי הטאליבן.

"בהתחשב בתנאי האבטחה ובצמצום כוח האדם, יכולתה של השגרירות לסייע לאזרחי ארה"ב באפגניסטן מוגבלת ביותר אפילו בתוך קאבול", נכתב בהודעה.

בנוסף ארצות הברית ובריטניה הצהירו אתמול כי הם ישלחו אלפי חיילים לאפגניסטן כדי להגן ולסייע בפינוי אזרחים, כשהטליבאן עומד מוכן לכבוש את המדינה.

בתגובה להתקדמות המהירה והאלימה של החמושים, הודיע הפנטגון כי הוא ישלח זמנית כ-3,000 חיילים נוספים תוך 48 שעות בכדי לסייע בהוצאת אנשי השגרירות האמריקנית מקאבול.

בריטניה מסרה כי היא תשלח 600 חיילים כדי לסייע לאזרחיה ולמתרגמים המקומיים לצאת מאפגניסטן.

טאליבן אפגניסטן שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד