ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הכירו את 'היפרה'

החיסון הספרדי הראשון לקורונה אושר לניסוי קליני בבני אדם

חיסון חדש שזכה לשם 'היפרה', שפותח בספרד אמור לייצר לפני התכנון 1.2 מיליארד מנות עד 2023. זהו החיסון הספרדי הראשון, והוא ייכנס לשלב הניסוי הקליני והאחרון לפני שהוא יאושר לשימוש

החיסון הספרדי הראשון לקורונה אושר לניסוי קליני בבני אדם
אילוסטרציה צילום: unsplash

הסוכנות הספרדית לרפואה ומוצרי בריאות (AEMPS) אישרה ביום רביעי את הניסוי הקליני הראשון בבני אדם בחיסון נגד קורונה שפותח על ידי חברת התרופות הספרדית 'היפרה'. זו הפעם הראשונה שחיסון ספרדי נגד קורונה אושר לניסויים בבני אדם. שלושים אנשים בגילאי 18 עד 30 צפויים להיות מעורבים בשלב הזה.

החיסון ייבדק על ידי מתנדבים שלא חלו בנגיף הקורונה וגם לא קיבלו מנה אחת של חיסון נגד קורונה, המתנדבים גם לא יידעו אם הם מקבלים את החיסון האמיתי או שהם נמצאים בקבוצת הביקורת, ואז הם יקבלו מנת פלצבו, החיסון יינתן בשתי מנות במרווח של שלושה שבועות, כמו זה של חברת 'פייזר'.

ועדה עצמאית תעקוב אחר המתנדבים לאיתור תופעות לוואי אפשריות או מקרים של זיהומים. הניסוי צפוי להימשך כמה חודשים, אך החברה לא ציינה פרק זמן ספציפי. לדברי חברת 'היפרה', היא תוכל להתחיל את שלב הייצור תוך קצת יותר מ-60 יום, והיא מצפה לקבל אישור מסוכנות התרופות האירופית (EMA) עד הרבעון הראשון של 2022.

חברת 'היפרה' הספרדית, היושבת באמר שבמחוז ג'ירונה, דיווחה כי היא תוכל לייצר 400 מיליון מנות של חיסון במהלך שנת 2022. אין צורך לאחסן את החיסון בטמפרטורות קרות במיוחד, ויש לשמור על טמפרטורות שבין 2ºC ל-8ºC, מה שהופך את האחסון וההפצה לקלים יותר.

אם תוצאות הניסוי בבני אדם יהיו חיוביות, החברה צופה כי תוכל להתחיל לייצר באוקטובר ולספק את המשלוח הראשון של 75 מיליון מנות עד סוף השנה. אם הכל ילך לפי התכנון, היפרה צופה כי היא תוכל לספק 400 מיליון מנות בשנת 2022 ולהגדיל עד 1.2 מיליארד בשנת 2023.

לחברת 'היפרה' יותר מחמישים שנות ניסיון, יותר מ-2,000 עובדים העובדים ברחבי העולם ו-39 חברות בת, לחברה יש גם שני מפעלי ייצור, בספרד ובברזיל, שלושה מרכזי מחקר ופיתוח בשתי המדינות הללו וכן בארצות הברית ו-11 מרכזי אבחון ברחבי העולם.

ספרד קורונה ניסוי קליני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד