י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חודשיים להקמת הממשלה

רוב הציבור: סגר הינו כישלון של נפתלי בנט; גוש הימין עם 62

חודשיים להקמת הממשלה מתפרסם סקר שמעיד על תנודות קלות במפה הפוליטית. גוש הימין כולל בנט זוכה ל-62 מושבים בכנסת ללא גדעון סער שנותר בחוץ. רוב הציבור סבור כי סגר נוסף ייחשב כישלון. ועד כמה הציבור מודאג מהעלייה בתחלואה וחושש מפגיעה כלכלית בעקבותיה

רוב הציבור: סגר הינו כישלון של נפתלי בנט; גוש הימין עם 62
בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

67% מוטרדים מהעלייה הדרמטית בתחלואה. כך עולה מסקר שערך מכון 'מאגר מוחות' בראשות פרופ' יצחק כץ ומתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'ישראל היום'. כמו כן יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסומן כמתאים ביותר לראשות הממשלה עם 51%, עם יותר מפי ארבעה אחוזי תמיכה מאלו שמקבל ראש הממשלה נפתלי בנט. ומה באשר לסגר בחגים? 41% חוששים מהפגיעה הכלכלית.

לפי הסקר, אילו היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, 'הליכוד' היו מתחזק וזוכה ב-32 מושבים, 'יש עתיד' שומרת על כוחה עם 18 מושבים, 'כחול לבן' ממשיכה להתחזק ל-10 מושבים. מפלגת השלטון 'ימינה' צולחת את אחוז החסימה באופן מעורר השתאות וזוכה ב-8 מושבים, 'ש"ס' עם 8 מושבים.

מפלגת 'הציונות הדתית' שמורכבת משלוש ממפלגות 'הציונות הדתית', 'עוצמה יהודית' ו'נעם' שומרת על כוחה הנוכחי ומקבלת - 7 מושבים בכנסת ה-25, 'יהדות התורה' שומרת גם היא על כוחה עם 7 מושבים, 'ישראל ביתנו' כנ"ל עם 7
מושבים, מפלגת 'העבודה' נחלשת במושב ויורדת ל-6, 'מרצ' שומרת על כוחה עם 6 מושבים. 'הרשימה המשותפת' כנ"ל עם 6 מושבים. רע"מ של מנסור עבאס מתחזקת ל-5 מושבים. 'תקווה חדשה' - מפלגתו של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד נשאלו משתתפי הסקר, מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? לפי פילוח המשיבים, בנימין נתניהו זוכה ב-51% התאמה, יאיר לפיד ב-23%, נפתלי בנט ב-12%, בני גנץ ב-9% וגדעון סער בתחתית עם 5% התאמה לתפקיד.

58% השיבו כי הכרזה על סגר נוסף תהיה כישלון של הממשלה, לעומת 42% שהשיבו כי סגר נוסף לא ייחשב כישלון.

כן נשאלו משתתפי הסקר ב'ישראל היום', אם ההתפרצות הנוכחית של הקורונה לא תיבלם, האם לדעתך נכון או לא נכון להכריז על סגר בחגים? 45% השיבו - נכון, 36% השיבו - לא נכון, ואילו 19% השיבו - לא יודע/ת.

עד כמה את/ה חושש/ת שהתפרצות הקורונה הנוכחית תפגע בך כלכלית? 41% השיבו - חושש/ת, 31% חושש/ת במידה בינונית ו-28% לא חושש/ת.

עד כמה את/ה לא מוטרד/ת כיום מהעלייה בתחלואת הקורונה? 67%: מוטרד/ת, 21%: מוטרד/ת במידה בינונית, 12%: לא מוטרד/ת.

אם יוכרז על סגר נוסף, האם לדעתך יש להחזיר או שאין להחזיר את תשלומי החל"ת? 76%: יש להחזיר, 24%: אין להחזיר.

סגר קורונה סקר מנדטים ישראל היום מאגר מוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד