י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחדלי הממשלה

הגננות וההורים זועמים: אין מתווה קורונה לילדים מתחת לגיל 3

שבועיים וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים ועדיין לא פורסם מתווה קורונה עבור המסגרות לגיל הרך המיועדות לפעוטות עד גיל שלוש. המשמעות: עשרות אלפי הורים ואלפי גננות וגננים מחכים לאיזשהו איתות מהממשלה על איך תיראה שנת הלימודים הבאה

הגננות וההורים זועמים: אין מתווה קורונה לילדים מתחת לגיל 3
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: pixabay

המתווה שמתגבש במשרד החינוך מיועד לגני הילדים ולבתי הספר ולא לפעוטונים. לפי חוק ההסדרים המסתמן, מסגרות החינוך לגיל הרך יעברו בעוד כמה חודשים לאחריות משרד החינוך, אבל עד אז–באופן תמוה ומתחת לרדאר הציבורי, אגף מעונות היום הועבר באחרונה לחסותו של משרד הכלכלה, כתחנת ביניים. התוצאה: כאוס מוחלט. כבר היום גנים שלמים נכנסים לבידוד על בסיס יומי עקב העלייה בתחלואת ילדים, והורים שנאלצים להישאר בבית עם הילדים לא יודעים אם יוכלו לשוב לעבודה כשתיפתח שנת הלימודים הבאה. כך מפרסמת הבוקר (שישי) הדר גיל עד ב'ידיעות אחרונות'.

"עצוב לנו ששוב נדמה לממשלה שילדים נולדים בני שלוש", אמרה יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה. "אנחנו שומעים על מתווה לגנים ולבתי הספר, ולילדים עד שלוש, כלום. האבסורד גדול מכך שכן אין לאיש מושג מי המשרד ממנו אנו אמורים לקבל מתווה שכזה. חינוך? כלכלה? רווחה? הממשלה צריכה להתעשת במהרה ולהגיע עם ארגוני המעונות המפוקחים למתווה מוסכם".

למעשה, כבר שנה וחצי פועלות מסגרות הגיל הרך בחוסר ודאות, והעובדה שעל פי רוב מדובר במסגרות פרטיות רק מחמירה את הבעיה, בעיקר כשהמדינה נמנעת מלסייע להן כלכלית. כתוצאה מכך דווח על סגירתן של מסגרות רבות, אך נראה שמקבלי ההחלטות לא הפיקו את הלקחים המתבקשים.

"דווקא המגזר החשוב והנדרש ביותר אינו מקבל הנחיות היערכות לפתיחת השנה", התלוננה יו"ר פורום הגנים הפרטיים, עו"ד קרן אוחנה איוס. "עקב התפשטות נגיף הדלתא נאלצו כ-1,000 גנים להפסיק את פעילותם לפחות פעם אחת בשל חשיפת פעוטות לנגיף. ללא מסגרות יום לפעוטות והיערכות מותאמת, שוב ניתקל בצוואר בקבוק של המשק ובפגיעה בחוסן הנפשי של הפעוטות. מעבר לכך, גננת שעסוקה בבירוקרטיה, עם צוות לחוץ, פנויה פחות לעסוק בחינוך הדבר החשוב לנו מכל, ילדינו".

קורונה גננות גני ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד