י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לממשלה הזאת אין כיוון"

לפני הקמת הממשלה: על מה שוחחו היו"ר לשעבר ובנט

"בנט יישא על גבו לנצח את האסון הזה. ההכנסה של ערביי ישראל לממשלה שקולה לתבוסה במלחמה". כך אומר יו"ר המפד"ל לשעבר בראיון ל'ישראל היום' ומגלה: "לפני הקמת הממשלה הנוכחית דיברתי עם בנט. היו לנו שיחות לא מעטות"

לפני הקמת הממשלה: על מה שוחחו היו"ר לשעבר ובנט
נפתלי בנט צילום: דוברות ראש הממשלה

תא"ל במיל' והח"כ לשעבר אפי איתם תוקף את הממשלה שהוקמה בקולות ערביים וחושש: "יש לי חשד שערביי ישראל בונים צבא. יש להם נשק בבית, והם מתאמנים".

"ההכנסה של ערביי ישראל לממשלה שקולה לתבוסה במלחמה. בנט יישא על גבו לנצח את האסון הזה". הוא אומר. "הרעיונות של מנסור עבאס ושל הנהגת חמאס בעזה הם אותם רעיונות".

"הפכנו לפחדנים, והפחדנות הזאת נובעת קודם כל מחוסר היכולת שלנו לספוג נפגעים, יש היום ציבור ענק שמבין שנכפים עלינו עניינים שזרים לנו לחלוטין - תרבותיים, ביטחוניים, כלכליים, לאומיים, אנשים אומרים לעצמם: די, אנחנו יהודים וישראלים, ואנחנו רוצים שהמדינה הזאת תהיה מדינתנו, ולא מדינת כל דעותיה ואזרחיה וזרמיה ורעיונותיה". כך אומר אפי איתם בראיון לפרשן הצבאי יואב לימור, במוסף 'שישבת' של "ישראל היום".

איתם כיהן בעברו שר התשתיות ושר השיכון, והיה יושב ראש מפלגת המפד"ל בין השנים 2002–2004. הוא התפטר מיד לאחר הכרזת שרון על תכנית ההתנתקות.

"יש לי הרבה טענות לממשלה הזאת, אבל העובדה שערביי ישראל הפכו להיות חלק מהנהגת המדינה היא חציית קו חמור במאבק שבין הפנים לחוץ. ערביי ישראל היו תמיד אלמנט חיצוני. לא מושפל, לא מבוזה, בעל זכויות - אבל חיצוני" אומר איתם.

"סוס טרויאני זה משהו שמנסים להחביא אותו. פה מדובר בקריסה של הבנת המהות של מדינת ישראל. עבאס הוא אפילו לא סוס טרויאני. הוא אומר 'אני חמאס, ואתם, בכספי המסים שלכם, תממנו את תנועת חמאס בגלל שאתם רוצים לקבל הכרעות פוליטיות בעניינים שביניכם, היהודים'".

אפי איתם. צילום: פלאש 90.

איתם מזהיר: "ערביי ישראל בחרו צד. הם אומרים את זה בצורה מאוד מפורשת. הם הזרוע המדינית־פוליטית הפנים־ישראלית, שנועדה לעזור לזרוע החיצונית, הצבאית, שפועלת נגדנו. זאת תנועת לפיתה".

לגבי נתניהו ורע"מ הוא אומר: "הרעיון אצלו היה שהם יתמכו מבחוץ באמצעות הימנעות, לא עלה על דעתו שהם יהיו חלק מהממשלה, ואני יודע את זה ממקור ראשון, בנט יישא על גבו לנצח את האסון הזה. ההכנסה של ערביי ישראל לממשלה שקולה לתבוסה במלחמה".

"לפני הקמת הממשלה הנוכחית דיברתי עם בנט", הוא מגלה, "היו לנו שיחות לא מעטות. הוא אמר לי שהממשלה הזאת, עם ליברמן וסער, היא עשר מעלות ימינה מממשלת נתניהו. אמרתי לו שהוא טועה בהערכת הכוחות החיצוניים שפועלים. אלה כוחות אדירים, ארגוניים, כספיים, חלק גדול מעולם התקשורת ומהאקדמיה. איזו עוצמה הוא יודע להעמיד מנגד? זה לא הכל עניין של מספר המנדטים. חייבים גם צדקת דרך וכיוון. לממשלה הזאת אין כיוון".

לגבי ערביי ישראל אמר: "כדי שיהיה צבא צריך חיילים וצריך נשק. יש היום יותר אוחזי נשק בחברה הערבית מכל חיילי המילואים שיש למדינת ישראל בחטיבות החי"ר. יש להם נשק בבית, והם מתאמנים. כל מי שנוסע בלילות בנגב או בגליל שומע ירי אוטומטי. זאת לא פנטזיה. הם פועלים בחמולות. החמולה תיתן את הפקודה. כרגע הם נלחמים ביניהם. הם רוצחים, ומי שרצח כבר עבר את סף ההרג. אבל גרוע מכך, הם יוצרים הרתעה. עובדה שמשטרת ישראל מפחדת לפעול".

אפי איתם נפתלי בנט מנסור עבאס ערביי ישראל ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד