י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"באתי לעסוק בחינוך"

מנכ"ל משרד החינוך ל'בחדרי': "מחויב לכך שכל ילד ילמד בישראל"

תא"ל במיל' יגאל סלוביק שמשמש חודש כמנכ"ל משרד החינוך ביקר בבתי הספר החרדים והתרשם לטובה. בראיון ל'בחדרי חרדים' ערב פתיחת שנת הלימודים הוא מדבר על הבדיקות הסרולוגיות, המתווה שהושג, והקשר שלו עם חברי הכנסת החרדים 

מנכ"ל משרד החינוך ל'בחדרי': "מחויב לכך שכל ילד ילמד בישראל"
מנכ"ל המשרד יגאל סלוביק צילום: אבי אוחיון, לע"מ

פחות משבוע לפני פתיחת שנת הלימודים הכללית ושבוע אחרי פתיחת שנת הלימודים בציבור החרדי מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל במיל' יגאל סלוביק, אומר ל'בחדרי חרדים' כי יעשה הכל שמוסדות החינוך יישארו פתוחים.

לדבריו "אני שמח מאוד שהחינוך החרדי חזר. אני שמח שהייתה לי הזדמנות לבקר בבתי ספר חרדים השבוע ב' אלול. אני חייב להגיד שהתרשמתי מאוד".

מנכ"ל משרד החינוך אומר, כי במשרד עושים הכול כדי מוסדות החינוך ימשיכו להיות פתוחים. "אני בתפקיד פחות מחודש, כשאני הגעתי לא היה מתווה חינוך. לאורך השנה הקודמת, אתם יודעים היו מלחמות עולם על איזה מתווה הולך להיות, ולבסוף משרד הבריאות הכריע".

"אני אומר לך שפחות מחודש ימים, שבועיים וחצי עבודה, בהובלה של השרה שאשא ביטון, הצלחנו להביא מתווה שמוסכם על משרד הבריאות, משרד הביטחון, השלטון המקומי, מנהלי רשתות החינוך החרדיות גם הספרדית וגם האשכנזית, מתווה של בדיקות סרולוגיות, שהרב אדלשטיין נתן עליו את ברכתו - כשביום ראשון האחרון ראש הממשלה אישר את המתווה".

יגאל סלוביק מספר "שהמתווה אושר כבר שהחינוך החרדי התחיל ללמוד, ועכשיו אנחנו בתנועה מסדרים את הכול, הוצאנו דף שאלות ותשובות לציבור - להורים ולמנהלים, ביום ראשון נפיק לכל מנהלי בתי הספר הנחיות ברורות".

העובדה שיש פה ממשלה רק שלושה חודשים, שיש שרה שנמצאת פה פחות משלושה חודשים בתפקיד, מנכ"ל שנכנס לפני פחות מחודש, ואני יוצא מראש הממשלה ביום ראשון ב- 19:00 בערב עם מתווה סגור, וביום שני ב-16:00 אחר הצהריים, וכבר אנחנו בחמישה ערים עושים בדיקות סרולוגיות לילדים, אז בסופו של דבר אנחנו מצליחים להניע תהליכים גדולים וחשובים.

אנחנו כבר עם למעלה מעשר אלף ילדים שנבדקו סרולוגית, התחלנו ביום שני, זה לא כולל את יום חמישי, עם יותר 10,000 ילדים שעשו בדיקות סרולוגיות, אלפיים מתוכם נמצאו מאומתים. כל אלה יהיו פטורים מבידוד.

ראש העיר בני-ברק רצה לעשות בדיקות סרולוגיות בבתי הספר, ואז עשינו דיון. הגיע משרד הבריאות ואמר "חברים תראו, אני לא חושב שאנחנו ערוכים לקלוט את הילדים לבד לבדיקות סרולוגיות לבד, ללא ליווי הורים" - אז זה היה הדיון. אז אמרנו "חבר'ה, אי אפשר לשלוח את הילדים לבדיקה ללא ליווי הורים". ואז בבני ברק אמרו "אם אי אפשר ללא ליווי הורים - בוא ננגיש את זה גם לקהל הרחב", אז זה נפל. אבל, יש את המוקדים ברשויות, וכאמור השבוע הם התחילו.

"בשבוע הבא נהיה עם 20 ערים שפועלת בהן הבדיקות, ואנחנו רק נעלה ונעלה".

מנכ"ל משרד החינוך מסיים את השיחה "אני רוצה להגיד לך משהו מאוד מאוד ברור - אני מנכ"ל משרד החינוך וד"ר יפעת שאשא-ביטון היא שרת משרד החינוך של כל ילדי ישראל! באתי לחינוך, ואני עוסק בחינוך לא בפוליטיקה. אני מחויב לכך שכל ילד וילד ילמד במדינת ישראל, בין אם הוא לומד בחיידר, בישיבה קטנה, בישיבה גדולה, בתיכון ברעננה או בתיכון בטייבה, בירוחם או במצפה רמון. אני מנכ"ל משרד החינוך של כל ילדי ישראל".

"לי חשוב שההורים יהיו רתומים למאמץ, כי פה זה מאמץ לאומי שחלק מאוד נכבד ממנו תלוי בהסכמה של ההורים ובשיתוף הפעולה שלנו איתם, גם בבדיקות הסרולוגיות בלהביא את הילדים, גם בבדיקות אנטיגן שאנחנו מתכוונים לעשות בסוף החודש, וגם בחתימה על הסמכות הורים שאנחנו מתכוונים לעשות במסגרת מגן חינוך בערים באדומות והכתומות".

"ככל שנקבל שיתוף פעולה מההורים, וההורים יסמכו עלינו שאנחנו מובילים את זה לכך שלא יאבדו לימודי תורה ולא יאבדו לימודי חול אצל הילדים שלומדים לימודי חול, נצליח לשמור על שגרה ורצף לימודים. אין הבדל בין לימודי קודש ללימודי חול. הילדים שלי הולכים לבתי ספר עם ציצית. אני לא קורא לעצמי איש דתי, אשתי דתייה - והילדים שלנו גדלים בממלכתי דתי. אנחנו בבית ששומר שבת וכשרות והכול".

"אני בקשר הדוק עם חבר הכנסת אריה דרעי בשביל לראות מה אנחנו עושים עם הספרדים, ואני מדבר איתם כמעט כל יום. החינוך בעולם החרדי חשוב לי באותה מידה כמו החינוך הממלכתי. גם לי וגם לשרת החינוך. באותה מידה" סיכם המנכ"ל.

משרד החינוך שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד