י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הראיון - והסערה

עימות פנימי בליכוד: הח"כים נגד השרה לשעבר

לאחר שחברת הכנסת מירי רגב אמרה שהליכודניקים צריכים לעשות חשבון נפש על כך שבחרו באשכנזים לראשות המפלגה - במפלגה תוקפים אותה: "כולנו אחים. כולנו יהודים" | עוד עלתה הטענה: "אולי תעשה מעשים שיקרבו את בואו של היום שאחרי נתניהו"

עימות פנימי בליכוד: הח"כים נגד השרה לשעבר
אמיר אוחנה צילום: David Cohen/FLASH90

סערה ב'ליכוד': בימים האחרונים המפלגה סוערת לאחר שהשרה לשעבר מירי רגב אמרה בריאיון, שפעילה צריכים לעשות חשבון נפש על כך שבחרו אנשים עם צבע עור לבן, ולא מזרחים.

כמה חברי כנסת ובכירי 'הליכוד' ביקרו את רגב, לאחר שאמרה שהליכודניקים צרכים לבדוק עם עצמם מדוע עד כה נבחרו רק ראשי מפלגה אשכנזים. בנוסף, תומכיו ההדוקים של נתניהו תקפו אותה על כך שהכריזה שתתמודד על ראשות 'הליכוד' ביום שיפרוש.

"כולנו אחים. כולנו יהודים", כתב ניר ברקת לפני צאת שבת, כששיתף סרטון של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין מתייחס לפילוג בין מזרחים לאשכנזים. "אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו צריכים להתאחד בתוך הליכוד וכלפי חוץ".

"בליכוד לא בוחרים נציגים על פי ת.ז, מירי רגב לא תעזור אף פעם את הליכוד - לא יודע למה היא אמרה זאת", אמר יולי אלדשטיין.

‏"אני לא בטוח שאם מישהו אחר היה מוביל את הליכוד בבחירות האחרונות היינו זוכים ביותר מנדטים. אני לא חושב שנתניהו צריך לזוז ממקומו", הוסיף בראיון ל'כאן חדשות' יובל שטייניץ.

"מי שאומר 'אני אתמודד על ראשות הליכוד ביום שאחרי' אולי יעשה מעשים שיקרבו את בואו של היום שאחרי נתניהו", תקף אמיר אוחנה ב'חדשות 12'. "אני מכיר היטב את ה'די.אן.איי' הליכודי. רובם הגדול בוחרים את האנשים המתאימים".

"אדם לא צריך להיבחר לפי האופן שבו נולד. אני חושב שהמזרחיות לא רלוונטית לתפקיד רה"מ, מה שרלוונטי הן היכולות וההישגים שלו", סיכם אוחנה.

מירי רגב הליכוד אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד