י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עימות בגוש

סמוטריץ' עוקץ את החרדים: "קנאה בציבור אידיאליסט"

לאחר שדרעי אמר כי החרדים מרגישים יותר מקורבים לציבור המסורתי, יו"ר 'הציונות הדתית' תקף אותו על כך ועקץ את החרדים: "קנאה בציבור שמצליח לחבר תורה עם שותפות מלאה במדינת ישראל" | כהנא קרא ליו"ר ש"ס: "הבהר את דבריך; זו לא דרכו של הגר"ע יוסף זצ"ל" | לאחר שדבריו עוררו סערה, דרעי התנצל

סמוטריץ' עוקץ את החרדים: "קנאה בציבור אידיאליסט"
סמוטריץ' במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

אחרי שבשבוע שעבר התעמתו על הודעת נתניהו בשבת, גם הערב (מוצ"ש) בגוש נתניהו התעמתו החברים ביניהם, כשהפעם העימות בין הציונות הדתית לחרדים סביב ראיון של דרעי שפורסם בסופ"ש.

יו"ר ש"ס תקף את המגזר הדתי-לאומי כשאמר שרובם נגד החרדים, ובגבעת שמואל, עיר שמזוהה עם המגזר, לא כל כך מכבדים את השבת ואת התורה. בעקבות דבריו, סמוטריץ' תקף אותו על כך ועקץ את הציבור החרדי.

"‏לא ברור לי הצורך של אריה דרעי לעלוב בציבור הדתי לאומי", צייץ יו"ר 'הציונות הדתית' ועקץ את החרדים, "אולי זו קנאה בציבור אידיאליסט שמצליח לחבר תורה ויראת שמים עם שותפות מלאה בכל מרחבי העשייה במדינת ישראל".

"אני גאה בציבור הנהדר הזה ושמח על הזכות לייצג אותו ואת ערכיו. ותודה למיכל שענתה לו יפה ומדויק. שבוע טוב של אהבת ישראל", הוסיף סמוטריץ'.

גם שר הדתות מתן כהנא התייחס לדבריו של יו"ר ש"ס: ‏"יש לי הרבה מחלוקות עם אריה דרעי. אבל אין סיכוי שהוא אמר כאלה דברים על ציבור שלם של שומרי תורה ומצוות. זו לא דרכו ולא דרכו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

"אריה ידידי, אנא הבהר את מה שאמרת. שבוע טוב", ביקש כהנא משר הפנים לשעבר, ברקע המתקפות של החרדים כלפיו בכל הנוגע לרפורמות בנשואי דת-ומדינה.

לאחר שדבריו עררו סערה, דרעי התנצל: "אין כוונתי חלילה לכלל הציבור של הציונות הדתית, שיקר מאד לליבי ושותף מלא יחד איתנו למערכה על זהותה היהודית של מדינת ישראל ולישוב ארץ ישראל, וכמובן לא לכלל תושבי גבעת שמואל".

"אם דבריי לא הובנו כהלכה או מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל. והאמת והשלום אהבו", הוסיף יו"ר מפלגת ש"ס בציוץ בטוויטר.

אריה דרעי בצלאל סמוטריץ' מתן כהנא גבעת שמואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד