י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נפטר מנגיף קורונה

הפעיל שהקדיש את כל חייו לנכים הלך לעולמו

הלך לעולמו הפעיל החברתי ואיש החסד ר' אבנר עורקבי ז"ל מרמת גן, מי ששימש כיו"ר ארגון אהב"ה 'ארגון הנכים בישראל המיוחד' ועמד בכל כוחו למען על הזכויות לציבור הנכים. נגיף הקורונה הכריע אותו 

הפעיל שהקדיש את כל חייו לנכים הלך לעולמו
ר' אבנר עורקבי ז"ל יו"ר ארגון אהב"ה צילום: צילומסך מפלגת יחד

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הפעיל החברתי ואיש החסד ר' אבנר עורקבי ז"ל, יו"ר ארגון אהב"ה ארגון הנכים בישראל המיוחד שהקדיש את חייו למאבקים לטובת ציבור הנכים בישראל, וניהל את ארגון 'תהילים ילדים' בעיר רמת גן הוא נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

ר' אבנר ז"ל נפגע בשנת 1985 בתאונת עבודה, כשמלגזה התהפכה על גבו ושברה חוליות בגב ואת צלעות בית החזה. הוא אושפז בבית לוינשטיין ושוחרר מאז כמוגבל בכיסא גלגלים. 

מעת שחרורו מבית החולים בשנת 1994 כמחוסר קצבת נכות התחיל את המאבק על הוצאת הוועדות הרפואיות מהמל"ל באמצעות שביתות. שם, במצבים הקשים ביותר כאשר היה בודד מול מערכת אכזרית הפועלת ללא  רחם, הבטיח לעצמו כשאמר: "כשאסיים את מאבקיי מול הענק האכזרי הזה אצא להגן על כלל האוכלוסייה להם מתנכל הממסד".

במשך שנים רבות היה פעיל בכל נושא זכויות הנכים והחקיקה בכנסת, היה מקבל פניות מנכים ונלחם על זכויותיהם. הוא שימש כיו"ר עמותת אהב"ה לעזור לילדים הנכים מכל סוגי הלקויות והיה מגיע כאמור לכנסת ומדבר עם כל חברי הכנסת. "כולם אהבו אותו שהוא היה מגיע לכנסת השתתף בכל הוועדות, תמיד התייחסו אליו והוא עמד איתן להילחם על זכויות הנכים" מספר אחד העוזרים בכנסת ל'בחדרי חרדים'. 

בנוסף לכל היה פעיל כמנהל ארגון "תהילים ילדים" במקום מגוריו ברמת גן ואף התמודד במקום הרביעי ברשימת יחד של אלי ישי לכנסת.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי פרסם הודעת אבל: בצער רב קיבלתי את הידיעה המרה על פטירתו מנגיף הקורונה. הכרתי את המנוח במשך שנים רבות כפעיל נחוש למען זכויות הנכים ובעלי המוגבלויות. היה אורח קבוע בישיבות סיעת ש״ס בכנסת, עם חיוך תמידי על פניו ועם תחושת שליחות במאבק החברתי שלו. נזכור את דמותו היקרה ונמשיך בעז"ה את מאבקו".

יהי זכרו ברוך. 

ארגוני הנכים אבנר עורקבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד