ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השגרירים ננזפו

התמונה בטוויטר שעוררה את זעם האיראנים

בחשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה באיראן פורסמה תמונה בה נראו שגרירי רוסיה ובריטניה באיראן, יושבים בצורה דומה בה נשיאי ארה"ב, בריטניה ורוסיה ישבו בפסגה שהתקיימה בשגרירות רוסיה באיראן במהלך מלחמת העולם השנייה. רבים טענו כי התמונה נועדה להזכיר לאיראן את התקופה בה הייתה תחת כיבוש זר. השגרירים זומנו לשיחת הבהרה

התמונה בטוויטר שעוררה את זעם האיראנים
התמונה של שגריר רוסיה, לבאן דז'גריאן, ושגריר בריטניה, סיימון שרליף צילום: מתוך חשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה באיראן

איראן זימנה לשיחת הבהרה את שגרירי רוסיה ובריטניה במדינה, זאת לאחר פרסום תמונה בחשבון הטוויטר של שגרירות רוסיה במדינה ששחזרה את ועידת טהראן מ-1943, אז הייתה איראן תחת כיבוש בעלות הברית. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים בסוף השבוע האחרון.

בתמונה נראו שגריר רוסיה, לבאן דז'גריאן, ושגריר בריטניה, סיימון שרליף, יושבים בצורה דומה לאופן בו ישבו נשיא ארצות הברית פרנקלין רוזוולט, ראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל ומנהיג ברית המועצות ג'וזף סטלין, בפסגה שהתקיימה בשגרירות רוסיה במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

התמונה עוררה זעם רב באיראן, ורבים טענו כי התמונה נועדה להזכיר לאיראן את התקופה בה הייתה תחת כיבוש זר. שר החוץ היוצא של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי התמונה היא "בלתי-הולמת לחלוטין".

ממשרד החוץ האיראני נמסר: "במהלך הפגישה, שגריר רוסיה הדגיש כי כוונתו בפרסום התמונה הייתה בסך הכול להזכיר את הברית של רוסיה עם בריטניה נגד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. לא היה מניע אנטי-איראני מאחורי התמונה".

נמסר גם כי נציג משרד החוץ של איראן הדגיש את האופי הידידותי ביחסים בין איראן לרוסיה, אך הוסיף כי התמונה "לא מקובלת".

שגרירות רוסיה הבהירה: "לאור התגובה האמביוולנטית לתמונה שלנו, אנחנו רוצים לציין שלא היה כאן שום הקשר אנטי-איראני. אנחנו לא רוצים לפגוע ברגשות של העם האיראני הידידות. הכוונה היחידה בתמונה הזו הייתה לחלוק כבוד למאמצים המשותפים של בעלות הברית נגד הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. איראן היא חברה ושכנה שלנו, ואנחנו נמשיך לחזק את היחסים על בסיס כבוד הדדי".

סיימון שרליף, השגריר הבריטי, שיתף את הציוצים של שגרירות רוסיה.

איראן רוסיה בריטניה כיבוש תמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד