י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסגרים השפיעו

מחקר חדש: לתינוקות שנולדו בקורונה, מנת משכל נמוכה יותר

הקורונה והסגרים שהביאה עמה השפיעה לכאורה על היילודים באותה תקופה שסובלים ממנת משכל נמוכה יחסית לתינוק ממוצע. כך עולה ממחקר חדש שנערך ומתפרסם בארצות הברית. חיי התינוקות השתנו במידה ניכרת, כשההורים נלחצו כאשר ניסו לאזן את העבודה והטיפול בילדים

מחקר חדש: לתינוקות שנולדו בקורונה, מנת משכל נמוכה יותר
אילוסטרציה צילום: unsplash

מדענים גילו כי מגפת הקורונה השפיעה באופן משמעותי על האינטליגנציה של ילדים שנולדו במהלך המגיפה, לאחר שלמעשה כל חייהם הם היו תחת סגרים, מה שפגם קשות בהתפתחותם הקוגניטיבית.

חוקרים ניתחו את הביצועים הקוגניטיביים של 672 ילדים שנולדו במדינת רוד איילנד ארה"ב, 188 מהם נולדו בתוך המגיפה, מיולי 2020. 308 נולדו לפניה - לפני ינואר 2019. ו-176 מהם נולדו בשלב ההתחלה שלה, בין ינואר 2019 ומרץ 2020. הם גילו כי לילדים שנולדו במהלך המגיפה יש מנת משכל נמוכה יותר באופן מובהק מאלו שנולדו לפניה.

"זה עדיין לא עובדה בשום קנה מידה", אמר כותב המחקר הראשי והפרופסור למחקר ילדים באוניברסיטת בראון, שון דיוני ל'גרדיאן' על המגמה. "בדרך כלל אתה לא רואה דברים כאלה, כמו הפרעות קוגניטיביות גדולות".

השנים הראשונות לחייו של הילד הן קריטיות להתפתחותו הקוגניטיבית. אך מכיוון שנגיף הקורונה גרם לסגירת עסקים, בתי ספר וגני שעשועים, חיי התינוקות השתנו במידה ניכרת, כשההורים נלחצו כאשר ניסו לאזן את העבודה והטיפול בילדים.

אנשי המחקר מייחסים את הגילוי לכך שילדים שנפגעו קוגניטיבית, שהו בבית הרבה זמן עם הורים בשנה האחרונה. בעוד שמבוגרים רבים הצליחו להתגבר על זה, "בידוד כה רב בצומת דרכים, קריטית בהתקדמות הנפשית של תינוקות, וזה גרם כנראה לנזק מתמשך" נאמר במחקר.

לא להיחשף לעולם הרחב כמו שילדים נחשפו לפני המגיפה, ולשהות בשנה הראשונה עם מבוגרים לחוצים הותיר אותם בעמדת חסרון נפשי משמעותי מאשר בני גילם הגדולים מעט יותר, כך על פי הממצאים שטרם נבדקו על ידי עמיתים. אך הנתונים מטרידים מאד אומרים מחברי המחקר.

החוקרים ציינו כי ילדים ממשפחות עם חוסר יציבות כלכלית נפגעו יותר. "אולי זה לא מפתיע שילדים ממשפחות סוציו אקונומיות נמוכות יותר נפגעו הכי הרבה, מכיוון שהדבר קשור רבות להשפעות הכלכליות, התעסוקתיות והבריאותיות של המגיפה", אמר פרופסור לבריאות הילד באוניברסיטת קולג' בלונדון, סר טרנס סטפנסון.

תינוקות קורונה מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד