י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ממשלה שברירית

ברע"מ ממשיכים באיומים על פרישה: "נפרק את הקואליציה"

מעל לחודשיים לאחר השבעת הממשלה, יו"ר סיעת רע"מ חבר הכנסת ווליד טאהא אמר שאם מפלגתו תראה שהם לא משפיעים בקואליציה - הם יפרקו אותה: "אם הישיבה שלנו בקואליציה לא תשפיע" | בנוסף התייחס לאישורי הבניה שהוענקו לאחרונה להתנחלויות: "אנחנו לא נשתוק"

ברע"מ ממשיכים באיומים על פרישה: "נפרק את הקואליציה"
בנט ועבאס במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע פגרת הקיץ בכנסת, במפלגת רע"מ ממשיכים לאיים על שלמות הקואליציה, כשיו"ר הסיעה חבר הכנסת ווליד טאהא הצהיר שאם הם יראו שהם לא משפיעים בה - הם יפרקו אותה.

טאהא התייחס לאפשרות שיפילו את הקואליציה לאחר כחודשיים, ואמר שאם מפלגתו תראה שהם לא משפיעים בה - הם אכן יפרקו אותה. בנוסף, התייחס לאישורי הבניה בהתנחלויות, כ-2,200 אישורים, וקרא לשר הביטחון לא לחזק אותם.

"אם הישיבה שלנו בקואליציה לא תשפיע - אנחנו נפרק אותה", רמז יו"ר סיעת רע"מ להמשך, בראיון לרדיו 'מכאן'. "מצפה שהממשלה הזו לא תקפח את המגזר כפי שעשו ממשלות ישראל לדורותיהן".

"אנחנו דוחקים בשר הביטחון גנץ שלא לחזק את ההתנחלויות, אנחנו לא נשתוק", התייחס לאישורי הבניה שיינתנו השבוע להתנחלויות ביהודה ושומרון".

בנוסף לרע"מ, גם חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי-זועבי מ'מרצ' יכולה להיות זו שתפרק את הקואליציה, לאחר שאמרה בשבוע שעבר כי מפלגתה יכולה למנוע מהממשלה לצאת למבצע צבאי, אמירה שעוררה סערה וכעס כלפיה בקואליציה.

רינאוי-זועבי אמרה בתסכול כי היא וחבריה היו צריכים להצביע בהצבעות קשות, ובנוסף אישרה את הדיווחים לפיהן היא הציבה בפני מפלגתה דרישות בנוגע לציבור הערבי במסגרת הדיונים על התקציב.

"בחודשים האחרונים הרבה חברי כנסת ממרצ וממפלגות נוספות בקואליציה היו צריכים להצביע בהצבעות קשות", הודתה ב'כאן חדשות'. "אלו חוקים לא קלים. בנושא של חוק האזרחות רצינו להביא מתווה שיטיב עם המשפחות שאין להן כל הסדר".

"אנחנו מנסים לבדוק איך מתוך התקציב אפשר לשמר את הדרישות הללו ואני בטוחה שנגיע לעמק השווה במפלגה. אני בטוחה שהן יתקבלו", אישרה את דרישתה כלפי מפלגתה.

מפלגת רע"מ קואליציה ווליד טאהא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד