י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מוכח שהיא יעילה

סמנכ"ל ביה"ח מסביר מדוע לא יתחסן במנה השלישית

סמנכ"ל בית החולים 'שערי צדק' פרופ' דן טרנר מסביר מדוע החליט לא לקבל את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה: "צורם לי שאנשים דלים באמצעים לא קיבלו אפילו מנה אחת, ואני אקבל מנה שלישית". הוא אמר גם: "אמשיך לעקוב אחר העדויות עד כמה החיסון השלישי באמת מוריד תחלואה - וכעת אין נתונים כאלו"

סמנכ"ל ביה"ח מסביר מדוע לא יתחסן במנה השלישית
אילוסטרציה צילום: unsplash

סמנכ"ל בית החולים 'שערי צדק', פרופ' דן טרנר, החליט לא להתחסן במנה השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה. "צורם לי שאנשים דלים באמצעים לא קיבלו אפילו מנה אחת, ואני אקבל מנה שלישית", הוא הסביר את סיבת סירובו במהלך ריאיון לענבר טויזר ב'חדשות 12'.

פרופ' טרנר אמר בראיון: "הרהרתי בנושא מורכב זה, שמבטא התנגשות בין שיקולים מדעיים, אתיים, הומניים וערכיים והחלטתי שלא אקח את החיסון השלישי בשלב זה. אמשיך לעקוב אחר העדויות עד כמה החיסון השלישי באמת מוריד תחלואה - וכעת אין נתונים כאלו - וגם אחר שיעורי ההתחסנות באזורים דלים, כולל אצל השכנים לנו". 

"החלטה על מנה שלישית בישראל היא צורמת מאוד, כאשר יש מקומות שלא חוסנו כלל - בין אם במרחק קילומטר מאיתנו או מאות קילומטרים כמו באפריקה. כמו שאנחנו כרופאים מטפלים בחמלה בכולם, ללא הבדל דת, גזע ומין - כך יש לנהוג גם ברמה הגלובלית. לא רק 'עניי עמך קודמים'", טען הפרופ'.

פרופ' טרנר הבהיר כי דעתו אינה מייצגת את בית החולים: "אני מדבר בשם עצמי. כשמדברים על סולידריות זה לא רק עניין ערכי-תיאורטי. כולם ייצאו נשכרים מזה ולא רק מהבחינה האנושית ש'עשינו את הדבר הנכון ודאגנו לחלש'. הווירוס לא מפלה בין דם לדם או בין מדינות למדינות. ככל שנדאג שהוא ידוכא בכל מדינות העולם, זה ישמור גם עלינו מפני התפתחות וריאנטים חדשים - ויזרז את פתיחת השמיים ליעדים נוספים".

"המדינות החזקות צריכות להתנות את רכישת החיסונים בסיוע למדינות עניות. צורם לי לקחת חיסון שלישי רק בגלל שאני יכול ויש לי את הפריבילגיה", מוסיף פרופ' טרנר, "כסמנכ"ל בית חולים יש לי גישה קלה לחיסונים ובתור מדינה עשירה, זה צורם לי כשאני יודע שלא רחוק ממני יש אנשים דלים באמצעים שלא קיבלו אפילו חיסון אחד. הם קמים בבוקר ולא יודעים האם ישרדו את הווירוס או לא. בעיניי זה פשוט מרגיש לא נכון".

"כשחברים ומשפחה שמעו על ההחלטה שלי הם אמרו: 'אתה חושב שאם אתה לא מחוסן החיסונים יילכו למי שצריך? זה לא ישפיע'", אומר פרופ' טרנר, אך מסייג: "אני חושב שברמה ההצהרתית והקולקטיבית יש לזה השפעה. אם יש לנו עודפים - עלינו לעזור למדינות האחרות וגם לשכנינו ברשות הפלסטינית. יש לנו מחויבות מיוחדת לשכנים הקרובים אלינו מאשר לארצות עניות באפריקה. המגזר הבדואי בישראל כלל לא מחוסן ואין בפזורה תחנות חיסון נגישות".

בית חולים שערי צדק בוסטר חיסון שלישי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד