י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוזרים 20 שנה אחורה

הטאליבן כבש את הארמון: יכריז על חליפות אסלאמית

הנשיא האפגני ברח מהמדינה מספר שעות אחרי שהכריז כי יגן על האזרחים. האיסלאמיסטים הקיצוניים הודיעו כי יכריזו על מדינה אסלאמית | אלפים כולל שגריר בריטניה בדרכם להימלט מהמדינה שהופכת הלילה אחרי שני עשורים למדינת טרור בחסותו של נשיא ארה"ב ביידן

הטאליבן כבש את הארמון: יכריז על חליפות אסלאמית
אנשי הטאליבן במשרדו של הנשיא הנמלט צילום: כוחות הטאליבן

ארגון הטאליבן שהחזיר לעצמו את השליטה על אפגניסטן אחרי כשני עשורים, מסר כי יכריז על הקמת 'איחוד אמירויות אפגניות' שינוהל מהארמון הנשיאותי בבירה קאבול. שחמושים התייצבו במשרדו של הנשיא שנמלט לטג'יקיסטן השכנה. אלפי אזרחים אפגנים נמלטים כעת לפקיסטן כדי להימלט מהשלטון האסלאמיסטי האכזרי והאימתני.

חמושים הסתערו על הארמון היום (ראשון) ודרשו "העברת כוח רגועה" עם כניסתם לבירה. לאורך כל היום מסוקים אמריקאים התרוצצו מעליהם כאשר הדיפלומטים פונו מהשגרירות.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "ההחלטה האמריקנית לסגת מאפגניסטן האיצה את המשבר הנוכחי" והודיע כי עדיפות ממשלתו היא "להוציא את אזרחי בריטניה מהר ככל הניתן" לאחר שקיים ישיבת חירום ברחוב דאונינג, הוא גם התחייב שהמדינה לא תהפוך שוב ל"קרקע לגידול טרור", אך ספק אם יצליח לעמוד בהבטחה.

בוריס ג'ונסון התחייב להוציא כמה שיותר אפגנים שעבדו עם בריטניה מחוץ למדינה שהפכה למדינת טרור, וכינה את המצב "קשה ביותר". ג'ונסון אמר כי עדיפות הממשלה היא לסייע לאזרחי בריטניה שנותרו, כמו גם לאפגנים שעזרו לבריטניה.

בתוך כך דווח כי סין, רוסיה, פקיסטן וטורקיה מוכנות להכיר רשמית בשלטון הטאליבן באפגניסטן לאחר שארגון הטרור האיסלאמיסטי ינהל סופית את ארמון הנשיאות בקאבול.

טליבאן כיבוש אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד