י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נזק של 8 מיליון ש"ח

צפו: היקב המפורסם עלה באש ונשרף כליל

"יקב מצודה" עלה הערב בלהבות השריפה שמתפשטת בהרים הסמוכים לירושלים. מנכ"ל היקב ל'בחדרי חרדים': "ראינו את האש מתקרבת אך לא היה ניתן לעשות כלום. כשחזרנו, ראינו כי האש כילתה את הכול ונגרם נזק של כ-8 מיליון ש"ח" • צפו 

צפו: היקב המפורסם עלה באש ונשרף כליל
שריפת יקב מצודה צילום: יקב מצודה

'יקב מצודה' השוכן ביישוב 'גבעת יערים' עלה הערב (ראשון) באש, כששריפת הענק שמשתוללת בהרים הסמוכים לירושלים הגיעה לגבעה, עליה ממוקם היקב.

המנכ"ל אלי בש אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי עובדי היקב ראו איך האש מתפשטת ומתקרבת ליקב, אך לא היה ניתן לעשות כלום כדי למנוע את ההרס.

"איבדנו כ-8 מיליון ש"ח. המתקן כולו עלה באש, דקות ספורות לאחר שנמלטנו מהמקום", אמר בש בכאב. "חזרנו לאזור המתקן כשהשריפה נרגעה והלהבות התרחקו מעט מהמקום, וראינו כי השריפה כילתה את כל היקב", תיאר המנכ"ל את ההרס.

בתיעודים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נראה היקב עולה באש ונשרף כליל.

יקב "מצודה" הוקם בשנת 2011 בירושלים על ידי יוסי אייזיקוביץ, יינן היקב ויאיר שטרנהרץ.

בשנת 2014 עם השלמתו של המבנה החדש והמודרני עבר היקב לישוב 'גבעת יערים' בהרי ירושלים בסמוך לכרמים ובלב נופים מרהיבים המשתרעים לכל עבר, בד בבד הגדיל היקב את תפוקתו מכ-1,500 בקבוקים בשנת הבציר הראשונה לכדי 20,000 בקבוקים כיום. כרמי היקב מתפרסים מהרי הגליל וכן בהרי יהודה שהינם אזורים נבחרים עבור גידול ענבים איכותיים.

גבעת יערים יקב שריפה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד