י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כסף שחור

חטיפי השוקולד נתפסו: יועדו למימון ארגון חמאס ברצועה

למעלה מ-23 טונות של חטיפי שוקולד, שהיוו כאמצעי חלופי להעברת כספים ומימון לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, נתפס על ידי מערכת הביטחון, לאחר ששר הביטחון גנץ חתם על צו תפיסה מנהלי להחרמתם

חטיפי השוקולד נתפסו: יועדו למימון ארגון חמאס ברצועה
החטיפים שנתפסו צילום: מכס ניצנה

בפעילות משותפת של אגף המודיעין בצה"ל, המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון והמרכז הלאומי לאבחון מטען ברשות המסים, התגלתה לאחרונה פעילות חשודה של יבוא מוצרי מזון (חטיפי שוקולד) כאמצעי להעברת כספים לארגון חמאס ברצועת עזה.

על פי החשד, ארגון הטרור חמאס מפעיל תשתיות נרחבות למימון טרור באמצעות מימון סחורות בהן ממוצרי מזון בסיסיים, כגון חטיפי שוקולד, שיועדו למכירה לתושבי עזה. ההכנסות ממכירת החטיפים, שימשו לפעילות חמאס וכן לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.


צילום: מכס ציונה

כוחות הביטחון הגבירו את האכיפה והפיקוח על יבואנים ברצועת עזה שעובדים עם החברות של משפחת שמלח' - "אלמתחדון לחלפנות" ו"ערב אלצין" אשר הוכרזו כארגון טרור. הפעילות העסקית למול חברות אלו מהווה עבירה על החוק, שתביא למימוש סנקציות כבדות למול המעורבים.

בעזרת פעולות מודיעיניות ומבצעיות, הצליחה ישראל לפגוע במספר צירי מימון ולהחרים סחורות בצו תפיסה מנהלי שעליו חתום שר הביטחון בני גנץ.

שר הביטחון גנץ אמר: "ישראל תמשיך לפעול בכדי למנוע את התעצמות חמאס, שבונה כוח צבאי, במקום לדאוג לתושבי הרצועה שכורעים תחת הנטל הכלכלי. נמשיך ונרדוף את כספי הטרור בכל צורה שבה מבקשים להעביר אותם".

חמאס טרור מימון שוקולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד