י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא רוצה לייצר פאניקה"

חשש כבד מווריאנט חדש: "נראה מאוד אלים"

בוועדת החוקה דנו היום במתווה חדש לנתב"ג והמומחים הזהירו מפני זן חדש של קורונה, אלים ומדבק הרבה יותר שמקורו בדרום אמריקה. "אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק"

חשש כבד מווריאנט חדש: "נראה מאוד אלים"
מסכה חד פעמית צילום: pixabay

בוועדת החוקה של הכנסת דנו היום (שני) במתווה חדש לנתב"ג לאור התחלואה העולה והחשש הכבד מכניסת זנים חדשים של הקורונה לישראל, שיובילו אותנו לסגר וודאי. במה לך הדיון, התריע ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד, מפני הזן הדרום אמריקני, שלדבריו כבר התפשט בארצות הברית.

"ווריאנט AY3 – נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו, מפתח עמידות לחיסון והוא מתחיל לדחוק את הדלתא ולהשתלט. אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק", הסביר ד"ר אשי שלמון.

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות אילנה גנס אמרה בדיון כי 97% מהתחלואה בישראל היא מזן הדלתא, ולדבריה אין מה לנסות למנוע את כניסתו, והמאמצים צריכים ללכת על מניעת כניסת ווריאנטים חדשים ומסוכנים, "כמו וריאנט דרום אמריקני שמתחיל להתפשט בארצות הברית".

גנס הוסיפה בוועדת החוקה כי "אם וריאנט כזה ייכנס לישראל, גם אם נצליח להשתלט על הגל הנוכחי, הוא יכניס אותנו לגל נוסף כי הוא יותר אלים ומדבק". בהתייחסה לזן הדלתא היא ציינה כי אם רמת התחלואה תמשיך כך בימים הקרובים, עלינו להכין את המחלקות בבתי החולים לאפשרות של אלפי מאושפזים בעוד מס' שבועות.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס לחשש במשרד הבריאות מכניסת הווריאנט הדרום אמריקני: "עדיין לא ידוע עליו פרטים מלאים, לא רוצה לייצר פאניקה מיותרת. נצטרך להתמודד עם וריאנטים גם בהמשך".

משרד הבריאות מציין כי נכון לעכשיו, מקסיקו, גיאורגיה, ברזיל וטורקיה הן מדינות בהן הזן החדש מרים ראש. מדינות נוספות שהנוכחות של הווריאנט הדרום אמריקני בהן עולה הן ארצות הברית, דרום אפריקה, אוסטריה וקניה.

 

 

 

 

 

 

קורונה דלתא ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד