כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
השלטונות רצו לשרוף את הגופה

במבצע חסר תקדים: אזרח ישראלי שנפטר מקורונה הובא לקבורה בווייטנאם

פרסום ראשון: יהודי בן 51 שנפטר מקורונה בווייטנאם, הובא לקבורה לאחר שהשלטונות רצו לשרוף גופתו לפי החוק המקומי. בסיוע זק"א ושליח חב"ד במקום, הוא נטמן בקבורה יהודית על פי הנחיות הלכתיות מהארץ | התקווה היא כי בעוד מספר חודשים יוכלו להביא את גופתו לישראל

במבצע חסר תקדים: אזרח ישראלי שנפטר מקורונה הובא לקבורה בווייטנאם
הקבורה של היהודי בווייטנאם צילום: דוברות זק"א

ליאור סעאת, יהודי, אזרח ישראלי בן 51 תושב דרום הארץ, ששהה בווייטנאם במסגרת עבודתו, נדבק בנגיף הקורונה ומצבו הידרדר במהירות, בבית חולים מקומי נאלצו לקבוע את מותו למגינת לב בני משפחתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במוצאי שבת התקבל דיווח במוקד הבינלאומי של זק"א על יהודי שנפטר במהלך השבת מקורונה בבית החולים המקומי בווייטנאם והדרישה של השלטונות היא לשרוף את גופתו, כך על פי החוק המקומי הדורש לשרוף את גופתו של כל נפטר חולה קורונה.

במאמץ מיוחד של ארגון זק"א, משרד החוץ ושליחי חב"ד בפיקודו של שליח חב"ד בווייטנאם הרב מנחם הרטמן ולאחר התערבות שגרירים, הצליחו למנוע את שריפת הגופה.

בהכוונתו של הרב יעקב רוזה יו"ר וועד רבני זק"א שהנחה כיצד להכין את הקבר ולבצע את הקבורה בצורה מיוחדת הוא הובא היהודי לקבורה תחת מיגון מלא והנחיות נוקשות של השלטונות. הוא נקבר בליווי נציגי השלטון הובא היהודי לקבורה בבית קברות מקומי לקבורה על תנאי בתקווה להעבירו למנוחת עולמים בקבר ישראל בארץ בעוד מספר חודשים בתום סיום המגיפה. משפחתו ועוד יהודים השתתפו בקבורה דרך הזום ובאמירת קדיש שגרם למשתתפים לבכות מהתרגשות.

יוסי לנדאו מתנדב היחידה הבינלאומית של זק"א שפיקד על האירוע מישראל מספר: "מיד עם קבלת הדיווח פעלנו יחד עם שליח חב"ד במקום, בסיוע משרד החוץ ושליחי חב״ד מרחבי העולם בינסיונות להביא את היהודי לקבורה בישראל, אך בשל התנגדות הרשויות בווייטנאם נאלצנו להביא את היהודי לקבורה זמנית במקום. שלחנו תכריכים מהונג קונג ובמניין מיוחד שקיימנו בזום עם מתנדבי זק"א, שליחי חב״ד מרחבי העולם ומשפחתו של המנוח זכינו להביא את היהודי לקבורה והצלחנו ב"ה למנוע פגיעה חמורה בכבוד המת". 

שליח חב"ד הרב מנחם הרטמן ונציג זק"א שפיקד על האירוע סיפר: "במלחמה של ממש ובמרוץ נגד השעון הצלחנו לשחרר את גופת המנוח מבית החולים ולהשיג ויתור על שריפת גופתו, מתוך חובתנו וזכותנו כעם היהודי, נלחמנו כדי למנוע את הפגיעה בכבוד המת. נציגי חב"ד וייטנאם הגיעו היום בליווי שוטרים ונציגי השלטונות תחת מיגון מלא לבית קברות מקומי בווייטנאם שם הביאו את היהודי לקבורה". 

מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן סיכם ומודה לעוסקים במלאכה: "אני רוצה להודות לנציגנו המתנדבים, לשליחי חב"ד ולכל מי שסייע בקיום מצוות חסד של אמת. ארגון זק״א נלחם למען כבוד המת בכל מקום בעולם באמצעות שליחים ונציגים נאמנים למלחמת הקודש, למרות כל הקשיים העומדים בדרך".

זק"א שריפת גופה ווייטנאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד