י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כושר לרב אזורי

מצאו את הפתרון: החרדים שנמצאים באוהלה של תורה ומתפרנסים בכבוד

מחזור נוסף של רבנים ודיינים יוצא לדרך • במכון 'תורת המשפט' מבית מל"מ פותחים קורסים חדשים עבור מי שרוצים לעבור את מבחני הרבנות ולקבל כושר לרבנות אזורית ולמי שרוצים להצטרף ליושבים על מדין. גם מי שרוצים ללמוד מקצוע מתגמל במיוחד ולהישאר בעולמה של תורה, יוכלו לנצל את שיטת שש הנקודות שכבר הוכיחה את עצמה אצל מאות בוגרי המכון בשנים האחרונות

מצאו את הפתרון: החרדים שנמצאים באוהלה של תורה ומתפרנסים בכבוד
לימודי רבנות צילום: יח"צ

הגל הרביעי של הקורונה כבר מתנפץ על שגרת חיינו, או מה שנותר ממנה אחרי השנה האחרונה, אך יש גם דברים טובים שנולדו בעקבות שנת הקורונה ובהם גם אמצעים שהקלו לרבים את הלימוד. כך למשל חל גידול משמעותי בלומדי הדף היומי בעקבות הצטרפותם של רבים ללימוד באמצעות הזום וכלים טכנולוגיים אחרים.

אין ספק כי בעיצומו של זמן אלול ובימים של הכנה לשנה הבאה עלינו לטובה, כדאי ונכון לחשוב ולתכנן קדימה. אברכים ובעלי בתים שרוצים לרכוש מקצוע מתגמל שיותיר אותם בד' אמות של הלכה. תלמידי חכמים שרוצים לעשות צעד אחד קדימה, ללמוד 'יורה יורה' ולעמוד בבחינות הרבנות הראשית, וכאלה שרוצים לעסוק בחושן משפט ולהיות דיינים בישראל, יכולים לעשות זאת במסגרת הקורסים הייחודיים של מכון 'תורת המשפט' מבית מל"מ שקנו לעצמם שם טוב ומאות בוגרים מרוצים.

במלמ פיתחו שיטת לימוד מדהימה שמייצרת שנה אחר שנה, מחזור אחרי מחזור, בוגרים מצליחים שרובם המוחלט עבר בהצלחה רבה את הבחינות הן לרבנות והן לדיינות. רבני קהילות שרצו לקבל כושר לרב שכונה, אברכים ורבנים שרצו להצטרף לדייני ישראל ואפילו אברכים שנדרשו לצאת לשוק העבודה אך ביקשו להישאר בעולמה של תורה, נהנו מלימוד יעיל בשיטת שש הנקודות של מל"מ.

להלן הסבר קצר על שיטת שש הנקודות הייחודית של מל"מ. השיטה מבקשת לתת מענה לאתגרים המרכזיים העומדים בפני מי שמבקשים ללמוד הרבה חומר, לזכור אותו ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד משכלם. הנקודה הראשונה היא ההבנה. לשם כך מקפידים במל"מ על הרצאות בהירות והסברים ברורים. אך לא די בכך, גם מי שמבין היטב את החומר בעת השיעור, עלול להתפזר בשל ריבוי הפרטים. זו הנקודה השנייה לשמה פיתחו במל"מ שיטה לתמצות וסיכום ברור של כל הנלמד באופן המתאים ביותר לבחינה.

כל זה לא יהיה יעיל ללא הסיכומים בכתב אותם לא ניתן להכניס למבחן. הנקודה השלישית היא כמובן אחסון המידע ולשם כך פותחה שיטת שינון מאסיבי שעוזרת לאפסן את החומר הנלמד בתאי הזיכרון במוח. הנקודה הרביעית היא היכולת לשמור על הנכס המאופסן בתאים ולהתמודד עם נפילות זיכרון באמצעות חזרה בנקודות זמן קריטיות עבור הזיכרון. הנקודה החמישית היא היכולת להביע את חומר הלימודים בכתב. כלומר להוציא מהכח אל הפועל את מה שאופסן בזיכרון בעמל רב. לשם כך פותחו סימולציות וכלים לפיתוח ההבעה בכתב באמצעות מבחנים פנימיים שמפתחים את יכולת הכתיבה. יכולת הכתיבה חיונית מאוד להצלחה במבחנים, והנקודה השישית והאחרונה עליה מושם דגש רב היא ההכנה המנטאלית למבחנים באמצעות הבנת הסיבות ללחצים נפשיים וחרדת בחינות ומניעתן.

במל"מ תוכלו ללמוד לתואר טוען רבני, כושר לרב אזורי ותעודת 'ידין ידין' יום אחד בשבוע בפרק זמן של שנה עד ארבע וחצי שנים, בהתאם למטרה אותה הגדרתם לעצמכם. לקראת סוף השנה הכריזו במל"מ על מבצע לנרשמים עד ראש השנה הבא עלינו לטובה. עשרת הנרשמים הראשונים במסלול טוען רבני יקבלו טאבלט במתנה ואילו עשרת הנרשמים הראשונים במסלולי רבנות ודיינות יקבלו מחשב נייד.

להרשמה מהירה השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם>>

לימודי רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד