ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בנס נמנע אסון כבד

המשטרה הפסיקה את חקירת ההצתה ברמת ויז'ניץ; ח"כ אייכלר דורש תשובות

לפני כחודשיים החליטה המשטרה להפסיק את ההצתה בחניון ברמת ויז'יניץ בחיפה במהלך מבצע שומר החומות. רק אתמול קיבלו התושבים את ההודעה על עצירת החקירה | ח"כ ישראל אייכלר פנה לשר לביטחון פנים עמר בלב בדרישה לתשובות

המשטרה הפסיקה את חקירת ההצתה ברמת ויז'ניץ; ח"כ אייכלר דורש תשובות
החניון בחיפה צילום: משה ריינר

בשעות הקטנות של הלילה באחד מימי מבצע 'שומר החומות' והפרעות של ערביי ישראל בערים המעורבות, הוצת בזדון חניון ברח' אהבת ישראל ליד בניינים 4-6 בשכונת רמת ויז'ניץ בחיפה. דיירי הבניינים כולם, על 10 קומותיהם, היו בסכנה. על פי חוקרי כב"א, מטרת ההצתה שהתמקדה בצינור הגז הייתה במטרה להפיל את שני הבניינים. ברחמי שמים המזימה הרצחנית לא עלתה בידם של הפורעים. ונמנע "אסון מיאמי" בחיפה.

אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשטרה הודיעו בימים האחרונים לדיירי הבניין כי החקירה בעניין הופסקה והתיק בעניין נסגר. מי שנחלץ לעזרת התושבים חסרי האונים הוא ח"כ אייכלר, שפנה בעניין לשר עמר בר לב השר לביטחון הפנים. 

במכתבו לשר בר-לב מתאר ח"כ אייכלר את השתלשלות האירועים לאחר השריפה: "פניתי לשר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה וביקשתי ממנו להורות על חקירה ממצה ואמיתית של המקרה החשוד כפשע לאומני. תיארתי אז את הסכנה והאימה ששררה על מאות הדיירים שנמו את שנתם והתעוררו לקול פיצוצים עזים של מכלי הדלק וגלגלי המכוניות. הם החלו לקלוט שהבניין עולה בלהבות, תוך שהם פותחים במנוסה החוצה מהבניין אנשים נשים וטף. העשן השחור כבר היה בכל חדרי המדרגות, וכתוצאה מכך אנשים, נשים, ילדים ותינוקות נפגעו משאיפת העשן. צוותי ההצלה פינו 59 איש לבתי החולים בחיפה. חלק מהמשפחות נשארו כלואות בדירות במשך כשעה ואת המחיר הטראומתי הם משלמים עכשיו בימים שאחרי".

אייכלר מזכיר כי "דיירי הבניין קבלו על כך ששבועיים אחרי האירוע, אף חשוד לא נעצר. זאת למרות שישנן מצלמות אבטחה במקום, בהן נראים הפורעים מגיעים ומציתים את הבניין. צריך לזכור שהמחבלים מתהלכים חופשי ומתכננים את האירוע הבא בחיפה. דרשתי אז לחקור את השריפה המכוונת נגד תושבי רמת ויז'ניץ בחיפה כאילו הייתה שריפה בשכונת הוד הכרמל היוקרתית בעיר".

"מאז חלפו כמה חודשים", כותב הח"כ מ'יהדות התורה' לשר בר לב, "והשבוע קיבלו תושבי השכונה מכתב בו מודיעה להם משטרת חיפה שהחקירה הופסקה. ההחלטה ע"י ראש לשכת החקירות רפ"ק נימרוד בן דור התקבלה כבר לפני כחודשיים (!!) ורק אתמול התקבלה בידי המתלונן. האם מישהו במשטרה מנע את זכות הערעור מהתושבים על הפסקת החקירה, ושלח להם את המכתב זמן רב לאחר קבלת ההחלטה?"

את מכתבו מסיים: "אני פונה אליך לקבל תשובות לשאלות דלהלן: א. מדוע הופסקה החקירה, וכיצד מתכוונת משטרת חיפה להתמודד עם מחבלים המציתים בניינים על עשרות משפחות ומאות תושבים באמצע הלילה? האם מחכים לאסון נורא?! ב. מי אחראי על עיכוב משלוח ההודעה הלקונית על סגירת החקירה? ג. מה בדעתך לעשות לחידוש החקירה עד שנגיע לכל הפרטים ונקבל תמונה ברורה מה קרה שם באותו הלילה"?

ישראל אייכלר סערט ויז'ניץ רמת ויז'ניץ חיפה עמר בר לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד