י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יבלום את התחלואה?

המבצע נמשך: מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית

שבועיים לאחר שהחל מבצע החיסון השלישי למבוגרים ומודכאי חיסון, חצתה במדינה את רף המיליון מתחסנים בבוסטר. כלל האוכלוסייה שצריכה לקבל את החיסון השלישי בישראל - 1.9 מיליון - המשמעות - יותר ממחצית חוסנו

המבצע נמשך: מיליון ישראלים התחסנו במנה השלישית
חיסון שלישי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כשבועיים מאז החל מבצע החיסונים בחיסון השלישי, חצתה היום (שני), מדינת ישראל את רף מיליון המתחסנים בחיסון השלישי.

מדובר ביותר ממחצית האוכלוסייה ברת החיסון (כ-1.9 מיליון בני 50+ שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה).

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס למספר המתחסנים בבוסטר ואמר כי "זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו. מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו. רק כך נשמור על הבריאות ועל הפרנסה. כל מי שטרם התחסן - צאו עכשיו להתחסן".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ התייחס ואמר: "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף הדלתא, לשמירה על הבריאות, על הכלכלה ועל שגרת החיים בישראל. דאגנו למלאי חיסונים מספק לכל מי שיכול להתחסן. זה הזמן להשתמש בו. מיליון מחוסנים בחיסון שלישי תוך שבועיים זה הישג יפה מאוד אך לא מספיק. רק אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה של מתחסנים במנה השלישית ושל אזרחים שטרם התחסנו כלל, נעבור את המשבר מבלי להגיע לסגר".

במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, התריע ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד, מפני הזן הדרום אמריקני, שלדבריו כבר התפשט בארצות הברית.

"ווריאנט AY3 – נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו, מפתח עמידות לחיסון והוא מתחיל לדחוק את הדלתא ולהשתלט. אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק", הסביר ד"ר אשי שלמון.

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות אילנה גנס אמרה בדיון כי 97% מהתחלואה בישראל היא מזן הדלתא, ולדבריה אין מה לנסות למנוע את כניסתו, והמאמצים צריכים ללכת על מניעת כניסת ווריאנטים חדשים ומסוכנים, "כמו וריאנט דרום אמריקני שמתחיל להתפשט בארצות הברית".

גנס הוסיפה בוועדת החוקה כי "אם וריאנט כזה ייכנס לישראל, גם אם נצליח להשתלט על הגל הנוכחי, הוא יכניס אותנו לגל נוסף כי הוא יותר אלים ומדבק". בהתייחסה לזן הדלתא היא ציינה כי אם רמת התחלואה תמשיך כך בימים הקרובים, עלינו להכין את המחלקות בבתי החולים לאפשרות של אלפי מאושפזים בעוד מס' שבועות.

קורונה חיסונים נפתלי בנט ניצן הורביץ חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד