כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נתון נפלא והישג גדול"

נתונים ראשונים: מתחסנים בחיסון שלישי מוגנים פי 2.5

למעלה משבועיים אחרי שהחל מבצע החיסון השלישי מנתונים ראשונים שנמצאים בידי משרד הבריאות עולה כי מי שהתחסנו במנה שלישית מוגנים שבעה ימים לאחר קבלת החיסון, פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שהתחסנו בשתי מנות בלבד 

נתונים ראשונים: מתחסנים בחיסון שלישי מוגנים פי 2.5
אילוסטרציה צילום: unsplash

16 ימים לאחר שהחל מבצע החיסון השלישי ותמונה אופטימית של השפעת החיסונים מתחילה להתברר. מנתונים ראשונים שיש בידי משרד הבריאות ופורסמו הערב (שני) על ידי ראש תחום הבריאות ב'כאן 11' קטי דור, עולה כי מי שהתחסנו במנה שלישית מוגנים שבעה ימים לאחר קבלת החיסון, פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שהתחסנו בשתי מנות בלבד.

השאלה שנותרה כרגע פתוחה היא כיצד זה ישפיע על מצב התחלואה הקשה? את התשובה לשאלה הזו ניתן יהיה לדעת רק בעוד כשבוע. בתוך כך, ההערכות הן שאם מנת הדחף מונעת תחלואה, היא גם תמנע או תוריד תחלואה קשה, אולם לא ידוע עד כמה. ייתכן שהנתונים הללו יאיצו את הרחבת מבצע מתן מנת החיסון השלישית לאוכלוסיות נוספות, בהם כאלו שצעירים מגיל 40.

סקר שערך פיקוד העורף והוצג למקבלי ההחלטות מראה שמרבית מהציבור סבור כי יהיה סגר בקרוב לאור העלייה בנתוני התחלואה. 65% השיבו כי הם מסכימים מאוד או די מסכימים לאמירה הזו. 18 אחוזים השיבו כי הם מסכימים ולא מסכימים באותה המידה. 14 אחוזים השיבו כי הם לא כל כך מסכימים או לא מסכימים ואילו שלושה השיבו כי אינם יודעים.

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי יותר ממיליון ישראלים התחסנו עד כה במנה השלישית של החיסון נגד קורונה. מדובר בכמחצית מבני ה-50 ומעלה שיכולים להתחסן. היעד הושג כשבועיים מאז החל מבצע החיסונים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בתגובה לנתונים ואמר: "זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו. מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו".

 

חיסון שלישי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד