כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הבריחה המבישה נמשכת

ארה"ב שולחת כוחות לקאבול כדי להוציא את אנשיה

ארצות הברית ממשיכה לחלץ את בני בריתה האפגניים מאימת הטאליבן ושולחת כוחות נוספים לשדה התעופה בקאבול. מנהיגי אירופה מכים על חטא. טורקיה ביטלה את התוכניות להשתלט על נמל התעופה, אך מוכנה לספק תמיכה טכנית וביטחונית אם הטליבאן יבקש זאת

ארה"ב שולחת כוחות לקאבול כדי להוציא את אנשיה
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

סגן היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון פינר, אמר היום, כי ארה"ב תתמקד באבטחת שדה התעופה בקאבול וכוחות אמריקאים נוספים יגיעו לשדה התעופה מחר (שלישי).

גורם במשרד ההגנה אמר כי ארה"ב שואפת להוציא עשרות אלפי אפגנים שנמצאים בסיכון שעבדו בשביל הממשל האמריקאי באפגניסטן, ובוחנים לאכלס אותם באופן זמני בפורט, בויסקונסין ובטקסס.

בתוך כך, בריטניה שולחת 200 חיילים נוספים לקאבול, כדי לפנות אזרחים בריטים ובעלי ברית מקומיים באפגניסטן, כך אישר משרד ההגנה הבריטי.

כמו כן, טורקיה ביטלה את התוכניות להשתלט על נמל התעופה בקאבול לאחר נסיגת כוחות נאט"ו, אך מוכנה לספק תמיכה טכנית וביטחונית אם הטליבאן יבקש זאת, כך אמרו שני גורמי ביטחון טורקיים לרשת אל ג'זירה.

"לאור הכאוס המוחלט בשדה התעופה תהליך השתלטות החיילים הטורקים התבטל באופן אוטומטי", אמר אחד הגורמים. עם זאת, "במקרה שהטליבאן יבקש תמיכה טכנית, טורקיה יכולה לספק אבטחה ותמיכה טכנית בשדה התעופה", אמר הגורם, שהתבטא באנונימיות.

בינתיים קנצלרית גרמניה הודיעה כי "גרמניה ומדינות מערביות אחרות צריכות לספק סיוע למדינות השכנות לאפגניסטן כדי לסייע להן להתמודד עם זרם של אפגנים שנמלטים מהטליבאן". גרמניה עצמה איבדה 200 חיילים בקרבות באפגניסטן במהלך 20 השנים האחרונות. הקנצלרית אמרה עוד: "אסור לנו לחזור על טעות העבר כשלא נתנו מספיק כסף לתוכנית של האו"ם ולתוכניות סיוע אחרות ואנשים עזבו את ירדן ולבנון לעבר אירופה".

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון התבטא בנושא ואמר כי "אפגניסטן לא צריכה להיות שוב מקלט לטרור שהיה עד הפלישה של ארה"ב לפני שני עשורים". מקרון אמר כי אזרחי צרפת התפנו מקאבול.

בשעות האחרונות דווח, כי מטוס הפינוי הגרמני הראשון משלושה שהיה בדרכו לאפגניסטן הופנה לבירה האוזבקית טשקנט, לאחר שלא הצליח לנחות בשדה התעופה של קאבול.

מטוס התחבורה A400M הסתובב במשך יותר משעה מעל קאבול לפני שינוי יעדו, דובר משרד החוץ אמר מוקדם יותר בברלין כי אף טיסת פינוי לא יכולה לעזוב בינתיים את שדה התעופה בקאבול מכיוון שאנשים מיואשים שניסו להימלט מהמדינה חסמו את המסלול.

בתוך כך, שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן שוחח עם שר החוץ של סין, וואנג יי, ועם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב על אפגניסטן, כך על פי משרד החוץ האמריקני.

 

אפגניסטן טאליבן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד