ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לעג לשאשא ביטון

הקבינט הכריע: כך יפתחו את מערכת החינוך

בדיון על פתיחת מערכת החינוך סוכם על מתווה ללמידה בטוחה: תלמידי כיתות ח׳-יב׳ בערים אדומות: מעל 70% מתלמידי הכיתה מחוסנים - הכיתה תלמד פרונטלית, מתחת ל-70% - מעבר ללמידה מקוונת | "בוקר טוב לראש הממשלה שנזכר לדפוק על השולחן. עדיין, זה לא תחליף להחלטות"

הקבינט הכריע: כך יפתחו את מערכת החינוך
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום (שני) דיון בעניין פתיחת מערכת החינוך וסיכמו על מתווה ללמידה בטוחה, צמצום התחלואה והגברת ההתחסנות בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים.

בדיון השתתפו שרת החינוך, שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מ"מ ראש אגף התקציבים, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

בדיון סיכמו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, על מתווה להגברת ההתחסנות ולצמצום התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים.

מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.

להלן פרטי המתווה:

• כיתות ח׳-יב׳: בערים אדומות, כיתות שבהן היקף המתחסנים יהיה נמוך מ-70% - יעברו ללמידה מקוונת מרחוק.

- רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.

• כיתות א׳-ז׳: פועלות עפ"י מתווה "מגן חינוך".

החלטות הקבינט עוררו ביקורת רבה מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת. הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "במשך חודש מסבירה שרת החינוך כמה זה פשע להפעיל לחץ חברתי על תלמידים להתחסן. והנה לחץ חברתי שכמוהו לא היה אי פעם בתולדות מערכת החינוך: לא התחסנת? כל הכיתה נשארת בבית בזום".

"כמו כן", הוסיף סגל, "בוקר טוב לראש הממשלה שנזכר לדפוק על השולחן שבועיים מול שרת החינוך לפני תחילת הלימודים. עדיין, זה לא תחליף להחלטות".

קורונה פתיחת שנת הלימודים עמית סגל יפעת שאשא ביטון נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד