י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ירידה בחולים הקשים

שיא חדש בגל הרביעי: אלפי נדבקים מחצות

ברקע החשש מהתפרצות במערכת החינוך אחרי פתיחת שנת הלימודים והאפשרות של סגרו או הגבלות בחגים - משרד הבריאות מעדכן כי מאז חצות אובחנו 7,177 מאומתים לקורונה, ומנגד מספר החולים הקשה ירד | היום התחסן האזרח המיליון במנה שלישית

שיא חדש בגל הרביעי: אלפי נדבקים מחצות
מחלקת קורונה בהרצוג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שטרם התקבלו החלטות משמעותיות, הערב (שני) מעדכן משרד הבריאות כי מספר המאומתים מחצות הגיע לשיא מתחילת הגל הרביעי, זאת ברקע מבצע החיסונים.

מחצות היום אומתו 7,177 בני-אדם לנגיף, ומנגד מספר החולים המוגדרים במצב קשה ירד ל-528 בהם 93 מונשמים. אחד הנתונים שמסבירים את הירידה בחולים הקשים הוא הנתון כי מהבוקר תשעה עשר חולים מתו מהנגיף בישראל.

בתוך כך, היום התחסן האזרח המיליון במנת חיסון שלישית, המותרת בשלב הזה לאזרחים מעל גיל 50 - מדובר בכמעט מחצית מבני החמישים ומעלה שיכולים להתחסן. היעד הושג כשבועיים מאז החל מבצע החיסונים.

"זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו", מסר ראש הממשלה בנט. "מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו".

הערב פורסם ב'כאן חדשות' כי מי שהתחסנו במנה שלישית מוגנים שבעה ימים לאחר קבלת החיסון, פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שהתחסנו בשתי מנות בלבד.

קורונה הווריאנט ההודי זן הדלתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד