י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נלחמו על חייהם

הבריחה והבושה: התמונה ששברה את הרשתות החברתיות בעולם

דובר הפנטגון טוען כי הכאוס בשדה התעופה בקאבול "לא היה כישלון" זאת לאחר שארצות הברית השתמשה במסוקים כדי לפזר אפגנים שנמלטו וכמה מהם אף נפלו אל מותם ממטוסים | ארה"ב מצידה מתעקשת כי לא קרתה אף טעות באופן הפינוי

הבריחה והבושה: התמונה ששברה את הרשתות החברתיות בעולם
התמונה ששברה את הרשת צילום: צילום מסך

על פי הדיווחים, שמונה בני אדם נהרגו, ביניהם שלושה שניסו להיכנס למטוס דרך הכבש, אך נפלו למותם מגובה רב כשהמטוס המריא. הפנטגון סירב לאשר את הנתונים הללו.

על פי הדיווחים, האמריקאים השתמשו במסוקי אפאצ'י וירו לעבר ההמונים יריות אזהרה כדי לנסות להרחיק אותם ממסלול ההמראה.

"האם היינו יכולים לחזות כל תרחיש וכל פרצה מסביב לשדה, בזמן שכוחות אפגנים נכנעו לפעמים ללא קרב? האפגנים פשוט החליטו לא להילחם" טען דובר הפנטגון ג'ון קירבי.

במקום זאת, טען קירבי, משרד ההגנה תכנן מספר תרחישים כאשר ארה"ב ברחה מאפגניסטן, דובר הפנטגון ג'ון קירבי התעקש ביום שני כי הכאוס בשדה התעופה בקאבול אתמול, אינו מהווה כישלון. את הדברים אמר במהלך תדרוך לעיתונאים לאחר שהרשת געשה על האופן שבו מטוס אמריקאי המריא כשהוא נושא 640 פליטים אפגנים כשהם ישובים על הרצפה.

התמונה המפורסמת ששברה את הרשת, היא של מטוס C-17 שהוביל 640 פליטים אפגנים שיצאו מקאבול כשהטליבאן תפס את העיר. הטיסה נחתה בקטאר. הפליטים רצו במעלה הרמפה הפתוחה למחצה בזמן שכוחות ארה"ב התכוננו להמראה.

על פי דיווחים מגורם בשדה התעופה לתקשורת האמריקאית, "תושבי קאבול מבוהלים שחיכו להתפנות משם, רצו אל הרמפה הפתוחה למחצה של המטוס, ובמקום לנסות לכפות עליהם לרדת מהמטוס, הצוות קיבל את ההחלטה לקחת אותם, כ-640 אזרחים אפגנים ירדו מהמטוס כשהגיע ליעד", אמר אותו גורם ביטחוני.

הטיסה הייתה אחת מכמה שהצליחו להמריא עם מאות אנשים על הסיפון, ולחלק מהטיסות האחרות היה עומס גדול אפילו יותר מ-640 נוסעים.

אפגניסטן מטוס בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד