י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תרדו בסטנדרטים"

דיווח: בממשלה ביקשו להתפשר בטיפול בחולי קורונה

ברקע מבצע החיסונים, ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם טוען בשיחות עם מנהלי בתי החולים כי בכירים בממשלה ביקשו ממערכת הבריאות להוריד באיכות טיפול בחולי הקורונה, כדי לעלות את רף ספיקת החולים | נציגי המשרד, לטענתו, ביקשו: "תחשבו מה אתה אומרים" | במשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות מכחישים

דיווח: בממשלה ביקשו להתפשר בטיפול בחולי קורונה
מחלקת קורונה בהרצוג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחלק מאסטרטגית הממשלה להשאיר את המשק פתוח, היום (שלישי) צוטט אחד מבכירי מנהלי בתי החולים, שאומר כי בכירים בממשלה ביקשו להוריד באיכות הטיפול בחולי הקורונה במטרה להעלות את רף הספיקה.

בשיחות מתועדות בהקלטה עם מנהלי בתי חולים, ד"ר מיקי הלברטל, מנהל בית החולים הממשלתי רמב"ם, נשמע אומר כי בכירים בממשלה ביקשו ממערכת הבריאות להוריד את רמת איכות הטיפול בחולי קורונה, כדי שצוותי הרפואה יוכלו לטפל בעוד מאומתים שיגיעו.

"בכירים בממשלה הורו לבכירים במשרד הבריאות כי 'צריך להגיע למספרים האלה, תתפשרו, תרדו בסטנדרטים, הכל מקובל'", צוטט ב'ישראל היום'. "בכירים בממשלה נתנו הנחיה, ולפיה מערכת הבריאות צריכה לספק פתרון להיערכות לתרחיש 'האדום' של 2,400 חולים קשה".

על כך, לטענתו, השיבו הבכירים במשרד הבריאות לממשלה: "אם באמת נגיע למספרים האלה ויתחילו למות אנשים ברחוב, אף אחד לא יבחר בכם יותר (לכנסת), תחשבו מה אתה אומרים".

אך הלברטל מספר שבממשלה המשיכו ללחוץ לעלות את רמת הספיקה: "היתה שיחה שבה לחצו מאוד על פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות. היה די כאסח ודרשו מהמנכ"ל להביא פתרונות ל-2,400 מיטות לחולים, ואמרתי שאנחנו לא יכולים. אמרו לי שהם מוכנים לתת תוספות של כוח אדם, אבל לחודש, לעבור את הגל הזה".

"נחמן אמר לי, 'תקשיב, אנחנו לא יכולים לעמוד בסיטואציה שבה משרד הבריאות יפיל את האירוע הזה ויגרום לסגר'. אמרתי גם לבנט שבתקציב הנוכחי זרקו את בתי החולים הממשלתיים לכלבים", הוסיף.

דובר רמב"ם מסר את תגובת ד"ר הלברטל: "לא אתייחס לנאמר בדיונים פנימיים סגורים של פורום מנהלי בתי החולים הממשלתיים". ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הכחישו.

חולי קורונה בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד