י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתגובה לתלונת האב

ח"כ טיבי משיב מלחמה והתלונן במשטרה

‏הח"כ הערבי אחמד טיבי הגיש תלונה במשטרה נגד החייל, שלטענתו, התעמת עמו ועם חברים נוספים מהרשימה המשותפת, ומנע מהם כניסה לרחוב בחברון במהלך השבת שחלפה

ח"כ טיבי משיב מלחמה והתלונן במשטרה
ח"כ אחמד טיבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת' הודיע היום (שלישי) כי הגיש תלונה למשטרה נגד החייל שמנע ממנו להיכנס לרחוב אלסהלה בחברון.

טיבי. שהתעמת עם חייל וקילל אותו בצעקות רמות, הגיש את התלונה באמצעות קצין הכנסת נגד החייל, שלטענתו, "התעמת עם חברי הכנסת ומנע מהם כניסה לרחוב אלסהלה בחברון".

טיבי התלונן על "תקיפה ואלימות מצד החייל כנגד חבר כנסת כפי שמופיע בסרטונים".

בהודעה שיצאה מלשכת טיבי צוין "כי החייל צוטט היום באתר N12: 'ידעתי שהוא חבר כנסת אבל זה לא משנה ולא נתתי לו להיכנס כי אין לו מה לעשות שם'. בסרטון נוסף הוא אומר אותם דברים".

"זו הפרה בוטה של חסינות חברי הכנסת. לא יעלה על הדעת שחברי כנסת יהיו חשופים לאלימות חיילים או שוטרים תוך מילוי תפקידם", נמסר מטעם הח"כ הערבי.

כזכור, בסיור שערכו חלק מחברי 'הרשימה המשותפת' במהלך השבת האחרונה, התרחש עימות בין חבר הכנסת אחמד טיבי לחייל צה"ל בחברון, זאת לאחר שהאחרון מנע מהקבוצה להתקדם לאזור מסוים.

טיבי וחבריו סיירו בעיר חברון, וכשרצו להתקדם לאזור מסוים, חייל מגולני מנע מהם למרות חסינותם של חלקם מתוקף תפקידם כחברי כנסת. טיבי התקדם לכיוונו של החייל, והאחרון נתן לו מכה קלה בבטן, לטענתו, כדי שיתרחק.

טיבי מיד זעם והחזיר לו מכה בידו, כשזעק: "תוריד את היד! בחיים על תרים יד על חבר כנסת, חצוף!". החייל השיב לו: "על מי אתה צועק? מי אתה בכלל?! מי הרים עליך יד?".

החייל המשיך ולא אפשר לאף אחד מחברי הקבוצה להתקדם, בטענה שאין לו אישור לאפשר להם. ברקע הגעת עוד כוח מג"ב ומשטרה, טיבי הטיח בפני החייל: "אתה עובר על החוק!", והחייל המשיך: "אף אחד לא עובר אותי, לא משנה חברי כנסת - מי אתה בכלל?!".

"אתה חצוף ופרחח! עוף לי מהעיניים! עוף!", קרא לעברו טיבי, בעוד החייל משיב לחייל מג"ב ששואל מדוע הוא לא מאפשר להם לעבור: "לא אישרו לי, לא אמרו לי על זה כלום".

העימות בין השניים המשיך עוד דקות ארוכות. לאחר האירוע, מסרו בצה"ל כי החייל פעל לפי הנהלים.

אחמד טיבי תלונה במשטרה תקיפת חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד