י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חוצפה ללא גבול"

דרישה מהאיחוד האירופי: עצרו את מימון ביתו של המחבל

המחבל הרוצח ריזאק אבו סלאח אשר שוחרר בעסקת שליט מקים בימים אלו את ביתו על אדמה חקלאית ללא אישורים סמוך לגבעת החי"ש בגוש עציון | הבית שנבנה בסיוע האיחוד האירופי עורר את זעמם של ח"כ רוטמן ותנועת 'אם תרצו' שפנו בדרישה להפסיקו לאלתר

דרישה מהאיחוד האירופי: עצרו את מימון ביתו של המחבל
מדבקות האיחוד האירופי בבית המחבל צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים התגלה כי האיחוד האירופי מסייע בבניית ביתו של המחבל הרוצח ריזאק אבו סלאח, אשר רצח את החייל גיא פרידמן הי''ד. עכשיו יש דרישה מהאיחוד האירופי להפסיק את המימון.

הבית הוקם באזור גוש עציון ובסיור בשטח נתגלו מדבקות על הבית אשר מעידות על סיוע פעיל של האיחוד האירופי בבנייתו.

כזכור, המחבל ריזק אבו סאלח שרצח לפני כ-30 שנה את חייל צה"ל גיא פרידמן הי"ד ושוחרר בעסקת שליט, התחיל לבנות לפני כשנתיים בית ללא אישורים על אדמה חקלאית, סמוך לגבעת החי"ש בגוש עציון.

לאחר שיח מול המנהל האזרחי, הובטח לבצע פעולות אכיפה לפני יותר משבועיים, אך פעולות אלו טרם בוצעו.

על כן פנה חבר הכנסת שמחה רוטמן יחד עם תנועת 'אם תרצו' לראש משלחת האיחוד האירופי בישראל, מר עמנואל ז'ופרה, בדרישה לעצור מיידית את המימון והסיוע למחבל.

בדרישתם כתבו: "מדובר במעשה בלתי מוסרי שאף מדינה באירופה לא הייתה מסכימה שייעשה בשטחה. בשם המוסר האלמנטרי, ובשם כיבוד זכותה של ישראל כאחראית על השטח לפי הסכמים בינלאומיים, אנו דורשים להפסיק מיידית את המימון, הסיוע והתמיכה שאתם מעניקים למחבל הרוצח, וכן לפרסם התנערות וגינוי חמור ממעשיו הרצחניים של המחבל אבו סלאח".

מדבקות האיחוד האירופי בבית המחבל

להלן לשון המכתב:

לכבוד שגריר האיחוד האירופי בישראל

הנידון: דרישה להפסקת מימון להקמת בית לא חוקי למחבל בגוש עציון

1. בסיור שקיימנו לאחרונה בגוש עציון, נוכחנו לדעת שהאיחוד האירופי מסייע בבניית ביתו של המחבל הרוצח ריזאק אבו סלאח שרצח את החייל גיא פרידמן. הבית מוקם בימים אלה בשטח בשליטה ישראלית.

2. מדובר במעשה בלתי מוסרי שאף מדינה באירופה לא הייתה מסכימה שייעשה בשטחה.

3. בשם המוסר האלמנטרי, ובשם כיבוד זכותה של ישראל כאחראית על השטח לפי הסכמים בינלאומיים, אנו דורשים להפסיק מיידית את המימון, הסיוע והתמיכה שאתם מעניקים למחבל הרוצח, וכן לפרסם התנערות וגינוי חמור ממעשיו הרצחניים של המחבל אבו סלאח.

חה"כ שמחה רוטמ מסרן: "המוסר הכפול של האיחוד האירופי כלפי ישראל שובר שיאים חדשים ומגיע לכדי אבסורד שאין כדוגמתו: המחבל המתועב רצח חייל ובתמורה מקבל מימון לבניה מטעם האיחוד האירופי תחת הכותרת "לשמר את התקווה בחיים". הגיע הזמן שהאיחוד האירופי יתעשת ויבין שבמימון הזה הוא נותן תקווה לא לחיים אלא לעוד מחבלים לבצע מעשי טרור נגד אזרחים חפים מפשע."

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג אמר: "חוצפתו של האיחוד האירופי לא יודעת גבול. מימון מבנים למחבלים מורשעים בשטח ריבוני של מדינת ישראל היא הפרה של כל חוק אפשרי. אנו דורשים מן המנהל האזרחי לא לחשוש מאותה בריונות קולוניאליסטית אירופאית ולהרוס את המבנה. ישראל היא מדינה עצמאית וסוברנית. היא חייבת לעמוד על שלה".

האיחוד האירופי מחבל בניה בלתי חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד