י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחריות לשלומם

מאבק למען בטיחות פועלי הבניין; 8 הרוגים בחודש וחצי

פעילים חברתיים קיימו היום אירוע זיכרון ומחאה מול משרד הכלכלה והתעשייה, בעקבות מותם של 22 עובדים בענף הבנייה מתחילת השנה, 8 מהם רק בחודש וחצי האחרונים

מאבק למען בטיחות פועלי הבניין; 8 הרוגים בחודש וחצי
מחאת הפעילים צילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע נהרג העובד זיאד מוטייר ז"ל בירושלים, אשר מותו מצטרף למותם של 21 עובדים נוספים מתחילת השנה, 8 מתוכם רק בחודש וחצי האחרונים. באירוע שהתקיים מול משרד הכלכלה והתעשייה שקיבל לידיו את האחריות לבטיחות העובדים בישראל מחו הבוקר קבוצת פעילים חברתיים על הקטל בתאונות העבודה.

באירוע עמדו 22 מחברי תנועת "מעגלי צדק", כמספר ההרוגים מתחילת השנה, כשהם לבושים בקסדה ובאפוד זוהר. הפעילים עמדו עם תמונותיהם של ההרוגים והקריאו את שמותיהם. האירוע התקיים תחת הסיסמא: "עושים תשובה חברתית" כחלק מימי אלול, שמהווה במסורת היהודית את חודש הרחמים והסליחות.

אריאל שורץ, שמרכז את תחום המאבק בתאונות הבנייה בתנועת "מעגלי צדק": "המטרה שלנו היא לגרום למשרד הכלכלה להתעורר להעניק מענה מקיף וכולל לקטל הנוראי בענף הבנייה. יש לזכור שמדובר באנשים שבונים עבורנו את הבתים ויש לנו כחברה אחריות מלאה לדאוג לשלומם ולחייהם. אנו מאמינים שמספר התאונות יפחת באופן משמעותי אם משרד הכלכלה יפעל להגדלת מספר פקחי הבטיחות, לעדכון התקנות הקיימות וקביעת אחריות פלילית ליזמים ולקבלנים ולהרחבת חקירת התאונות הקטלניות על ידי משטרת ישראל".

תנועת "מעגלי צדק" היא תנועה חברתית שמטרתה היא קידום ערכי הצדק החברתי מתוך שאיבת השראה מעולם התוכן היהודי. בחודשים האחרונים התנועה פעולת במגוון דרכים - מפגשים, מיצגי זיכרון ואירועי מחאה - במטרה להעלות את הצורך בפתרון לקטל בענף הבנייה על סדר היום הציבורי במדינת ישראל.

פועלי בניין תאונת עבודה מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד