י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי שריפה - מתעשרים

מה הורה הגר"ח קנייבסקי בעקבות השריפות

שר התורה הגר"ח קנייבסקי התייחס לגל השריפות השבוע בהרי ירושלים והורה לשואלים: "להתחזק בשמירת שבת". ומה השיב לשואלים האם לברך הגומל?. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

מה הורה הגר"ח קנייבסקי בעקבות השריפות
צמרת פיקוד כיבוי אש אצל שר התורה צילום: ארכיון בחדרי

בימים האחרונים השתוללה שריפה עצומה בפאתי ירושלים, שריפת ענק שכילתה עשרות אלפי דונמים של חורש ועצים, ואף גרמה לנזק רב מאוד לבתים ולרכוש.

בעוד מאמצי הכיבוי המשולבים נמשכים כל העת, נשאל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ע"י תושבים הקרובים אל הסכנה, מה הקב"ה בא להשמיע לנו בזה ובמה יש להתחזק בעקבות השריפה?.

בגליון 'ידידי יושר' שיו"ל ע"י נכדו נאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי, מספר ר' אריה כי סבו הגר"ח ציין לדברי הגמרא בשבת קי"ט, ואמר כי יש להתחזק בשמירת שבת. והוסיף כמו כן שיש להרבות בתפילה שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה. עוד אמר הרב כי אחרי שריפה - מתעשרים, ויש לייחל שאחרי השריפה תבוא הרווחה.

ענין נוסף שמציין רבי אריה קניבסקי בגליון 'ידידי יושר', כי בימים האחרונים ביקשו לא מעט מתושבי הישובים הנמצאים בקו האש לשאול את שר התורה האם עליהם לברך "הגומל" על כך שהצליחו להימלט מהאש הגדולה? השיב הגר"ח כי הגומל אין לברך אלא רק מי שהיה ממש בתוך האש, אך מי שנמלט טרם הגיעה האש לא יברך הגומל, אלא ילמד פרק התודה במסכת מנחות, ונשים יאמרו פרק מזמור לתודה בתהילים.

הרב חיים קנייבסקי שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד