כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מספר סמלי

הפרשן טוען: ישראל צריכה לקלוט אפגניים

לאור המצב השורר באפגניסטן, כאשר רבבות אזרחים מחפשים את דרכם החוצה מאימת שלטון הטאליבן, הפרשן ברק רביד מציע שישראל תקלוט פליטים אפגניים. "אפילו מספר סמלי של 50-200 פליטים, כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא"

הפרשן טוען: ישראל צריכה לקלוט אפגניים
אילוסטרציה צילום: pixabay

הכתב והפרשן המדיני של 'וואלה' ‎ברק רביד סבור שישראל צריכה לקלוט פליטים מאפגניסטן בעקבות השתלטות הטאליבן על המדינה המוסלמית אחרי 20 שנה שבהן שלטו האמריקנים והבריטיים. בטור שפרסם אמש באתר 'וואלה' כתב כי "‏אל מול הקטסטרופה האנושית בקאבול, ישראל צריכה לקלוט פליטים מאפגניסטן".

היום (שלישי) עלה רביד לראיון ברדיו 103FM והסביר את דבריו שעוררו סערה ברשת, כאשר גולשים רבים תקפו וביקרו אותו על דבריו. "אף אחד לא מדבר על להביא לפה עשרות אלפי אנשים מאפגניסטן", הסביר הפרשן המדיני, "אני חושב שאפילו אם זה יהיה מספר סמלי של 50-200 פליטים, כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא".

ברק רביד. מתוך טוויטר.

לדבריו, "יש עוד טעמים, לא רק הומניטריים-מוסריים. בשבוע הבא לראש הממשלה תהיה פגישה עם ביידן, ארה"ב נמצאת במצוקה ואני חושב שברמה המדינית ישראל רוצה להיתפס כמדינה מערבית ליברלית. אני חושב שישראל יכולה לקלוט". כך אמר בראיון לרדיו 103fm.

כאמור כבר אמש עורר טורו של רביד סערה ברשת ורבים מהעוקבים אחר חשבונו הביעו דעתם נגד היוזמה: "יאללה, תביא. חסרות לנו עוד שלוליות דם ברחובות". כתבה שפי פז, פעילת ימין נגד המסתננים. לעומתה חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק מפעילי הר הבית הגיב לברק כי הוא "צודק".

ומה דעתכם? הגיבו.

ברק רביד אפגניסטן טאליבן פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד