א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דמות הוד בקריה

המשגיח של שיעורי התורה בחסידות הלך לעולמו

מחסידות ויז'ניץ נעקרה דמותו של הרה"ח רבי אורי טייטלבוים ז"ל שהיה המשגיח של ועד 'שיעורי תורה ברבים' של החסידות ומשב"ק אצל הרבי ה'אמרי חיים' זצ"ל שהלך לעולמו 

המשגיח של שיעורי התורה בחסידות הלך לעולמו
הרה"ח ר' אורי טייטלבוים ז"ל צילום: מהנעשה והנשמע

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו הרה"ח ר' אורי טייטלבוים ז"ל, מזקני וחשובי חסידי ויז'ניץ ומהדמויות המוכרות בחצר החסידות והוא בן 85 בפטירתו. 

המנוח נולד בעיירה נאנאש בהונגריה בי"ח אדר תרצ"ו לאביו רבי צבי טייטלבוים ז"ל. 

עבר את מאורעות השואה, בה היטלטל יחד עם אמו וכל משפחתו מחודש סיון תש"ד, ניצלו בניסי ניסים ביניהם מספר פעמים ממוות בטוח, פעם אחת הורדו מרכבת לאושוויץ, פעם שניה היו בדרך לאושוויץ והפרטיזנים הפציצו את מסילות הרכבת ועוד הצלות בניסים. לאחר השחרור פגשו את אביהם ר' הערשל והתגלגלו יחד במחנות עקורים. 

בליל בר המצווה שלו בי"ט אדר תש"ט ירדו מהספינה לנמל בארץ ישראל, התפלל מעריב במנין כשהוא משמש כשליח ציבור לכבוד בר המצווה, לנו במקום ובבוקר יצאו מהנמל. באותם ימים התפרסם בעיתון או בספר תמונה שתפס אחד הצלמים שבה נראים בני משפחת טייטלבוים על מטלטליהם יוצאים מהנמל.

כאן בארה"ק עברו להתגורר בירושלים, ור' אורי נכנס ללמוד בישיבת דושינסקיא, לאחר תקופה קצרה נשלח ע"י אביו ללמוד בבני ברק אצל הרבי ה"אמרי חיים" מויזניץ אליו התקשר בעבותות והיה מראשוני התלמידים של חסידות ויז'ניץ.

היה במשך מספר שנים כ'הויז בחור' אצל האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל עוד בהיותו רב השיכון ובהמשך נבחר לשמש בקודד אצל הרבי ה'אמרי חיים' זצ"ל כאשר הוא היה מהנושאים הקבועים של כסא הרבי שהתקשה בהליכה. 

ר' אורי שימש כאמור בקודש אצל האדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זי"ע ובעיקר בשנותיו האחרונות שהיו צריכים לסחוב את הרבי שהקפיד לא להיעזר בכסא גלגלים. הרבי ה'אמרי חיים' הכיר לו טובה על כך. 

בחצר חסידות ויז'ניץ כיהן כיו"ר והיה גבאי מסור רבות בשנים של ועד 'שיעורי תורה ברבים' של החסידות בהיותו משגיח ומפקח, ר' אורי גם היה מהיושבים ראשונה בבית המדרש של החסידות. 

דבק בלו"נ באדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל ולאחר מכן אצל בנו האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, משפחה ענפה הממשיכה בדרך התורה והחסידות שהנחיל להם בנועם הליכותיו. 

הלוויה תצא הערב בשעה 22.00 מבית המדרש הגדול בקרית ויזניץ בני ברק לבית החיים ויז'ניץ, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ויז'ניץ הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד