ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
שמו נאסר בפרסום

נחשף: מנהל ערוץ טלגרם הפך ל'יועץ תודעה' של צה"ל

מנהל ערוץ הטלגרם "אבו עלי אקספרס", מערוצי החדשות המשפיעים בישראל בנושאי ערבים וביטחון, משמש כיועץ תודעה לצה"ל במהלך השנים האחרונות. כך על פי דיווח ב'הארץ'. שמו של ג', מנהל הערוץ, נאסר בפרסום, וזהותו כמי שעומד מאחורי הערוץ נשמרה חסויה עד היום. מנהל הערוץ גיחך על הדיווח

נחשף: מנהל ערוץ טלגרם הפך ל'יועץ תודעה' של צה"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

צה"ל שוכר זה שנתיים לפחות את שירותיו של ג', המפעיל את ערוץ החדשות "אבו עלי אקספרס" בטלגרם, כיועץ לנושאי "מלחמת התודעה" ברשתות החברתיות. שמו של ג' נאסר בפרסום, וזהותו כמי שעומד מאחורי הערוץ נשמרה חסויה עד היום. כך דווח היום (שלישי) ב'הארץ'.

על פי הדיווח, ההשפעה של ערוץ הטלגרם, בן 104 אלף המנויים, כל כך חזקה, ולא פעם הפנה דובר צה"ל עיתונאים שביקשו לקבל מידע על המתרחש בעזה לידיעות בערוץ, אך הבהיר לכתבים שהידיעה לא הועברה על ידי גורם צבאי. הערוץ גם מרבה לתקוף עיתונאים ישראלים בולטים שמותחים ביקורת על מדיניות צה"ל מול חמאס.

מנהל הערוץ ג', הוא קצין זוטר לשעבר ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים. תפקידו היה לאתר ולנתח תפניות ומגמות מרכזיות בקרב האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים וברצועה. ועל פי הדיווח ב'הארץ', עם תחילת צעדות השיבה של חמאס והעימותים בגבול עזה לפני יותר משנתיים, נבחר ג' ליועץ תודעה על ידי מפקד פיקוד דרום דאז וסגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף הרצי הלוי. כיום הוא ממשיך לעבוד בצה"ל תחת אלוף אליעזר טולדנו.

ערוץ הטלגרם "אבו עלי אקספרס" חשף שורה של פרסומים בולטים בתקופת מבצע 'שומר החומות' בעזה. כמו כן, הערוץ היה הראשון לדווח על כניסה של השליח הקטארי והעברת הכספים לעזה במזוודות. הערוץ פרסם גם מידע פנימי, שטען כי הגיע מגורמים "במשרד הפנים של חמאס בעזה", ולפיו "חמאס שוב שולח את הנוער והילדים אל קווי העימות הקדמיים, ודואג שהבכירים יישארו מאחור כדי שלא ייפגעו". לפני כשנה, דיווח הערוץ כי יחשוף את ה'מוח' העומד מאחורי השריפות המשתוללות בחודשים האחרונים בעוטף עזה". הוא פרסם תמונות וסרטונים של אבו צהיב זקות, שהוא לטענתו הוגה הלוחמה באמצעות בלוני תבערה, כשהוא מפריח בלון לעבר ישראל.

ערוץ הטלגרם לא מתמקד רק בנעשה ברצועת עזה, אלא במקומות נוספים בהם צה"ל מעורב. ביולי בשנה שעברה פורסם בערוץ דיווח על חבלה בעמודיו הרשמיים של המנהיג האיראני עלי חמינאי ברשתות החברתיות, וציין כי המקור לידיעה הוא "קבוצת ההאקרים הפרו-ישראלית שנתנה לי את הקטע בבלעדיות".

צה"ל לא הגיב לשאלת 'הארץ' לאיזה מידע נחשף ג' במסגרת תפקידו והאם הוא משתמש בו בערוץ שלו.

מנהל ערוץ הטלגרם הגיב לדיווח, וכתב: "פעם אור הלר טען שאני/אנחנו קבוצת יוצאי מודיעין. לפני חודשיים גיא בכור טוען שאני/אנחנו מופעלים על ידי המודיעין האיראני. היום עיתון הארץ טוען שאני מייעץ לצה"ל. אני כבר לא יודע למי להאמין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לעיתון ‘הארץ': "צה"ל מעסיק את ג' כיועץ בפיקוד הדרום זה כשנתיים, וזאת לאור המומחיות הייחודית שלו בתחומים שונים החיוניים לפעילות הפיקוד בגזרת עזה, לרבות היכרותו המעמיקה עם התרבות הפלסטינית, השפה והרשתות החברתיות בעזה. לשאלת הכתב, צה"ל לא עושה שימוש בחשבונות הפרטיים של הנ"ל ברשתות החברתיות. כמו כן, עמוד הטלגרם המדובר לא קיבל מידע מצה"ל לטובת פרסומו ובכלל. הסדר ההעסקה בין ג' לצה"ל נעשה בהתאם לנהלים ולווה משפטית כמקובל. ג' נבחר לתפקידו כספק יחיד ומועסק כיועץ".

צה"ל טלגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד