י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יצאו לצלם סרט

מטלטל: שלושה ישראלים הוכנסו לכלא וניצלו בזכות התפילין • צפו

שלושה ישראלים שהגיעו לצלם סרט תיעודי על שבטים יהודים בניגריה נעצרו בעת תפילת שבת בבית כנסת מקומי, זאת לאחר שארגון בדלני העלה פוסט שקושר אותם עם מנהיג חבל ביאפרה • צפו בתיעוד מהמקום והאזינו לראיון המרגש עם עמי מימון

מטלטל: שלושה ישראלים הוכנסו לכלא וניצלו בזכות התפילין • צפו
שלושת הישראלים שנכלאו צילום: רודי רושמן

רודי רושמן יצא לחקור את הקהילות היהודיות יחד עם שני חבריו, המדינה הראשונה אליה הגיעו הייתה ניגריה, בבואם למדינה נסעו לקהילה היהודית במקום והתאכסנו במלון מקומי, אלא שאז פרצו לחדרם מספר חיילי צבא ניגריה כשהם חמושים ורעולי פנים ועצרו אותם. לצערם התברר כי הם נחשדים כמשת"פים של קהילה מסוימת בדרום ניגריה הנלחמת לעצמאותה נגד השלטון.

בבית הכנסת בנגריה. קרדיט: רודי רושמן.

במשך כשלושה שבועות היה רודי וחבריו בכלא המקומי בתנאים תת אנושיים ללא אוכל וללא מים. שלא לדבר על מקלחת ותנאים אנושיים בסיסיים.

התפנית בעלילה הייתה בעקבות מצוות תפילין. רודי סיפר לשדרן עמי מימון ב'קול ברמה' כי החפץ היחיד שהיה עליהם באותה עת הוא התפילין. "חברי איטר ומניח תפילין ביד שמאל ונאלץ לחזור על עקבותיו כדי להביא את התפילין וכך היה ברשותנו שני זוגות תפילין. לאחר 10 ימים בכלא הבנו שאנחנו צריכים לפעול. הנחתי את התפילין על הראש והיד ויצאתי החוצה מהכלא, צעקנו באנגלית שישחררו אותנו ואנחנו לא עשינו כלום".

התמונה שלהם עם תפילין עוררה סערה גדולה, עד שאחד המפקדים אמר כי הוא נבהל מהתפילין והחל להתעניין בכך. כפי הכתוב "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך".

סוף דבר השלושה שוחררו בתום שלושה שבועות בכלא הניגרי לאחר שהתברר בזכות מצוות התפילין כי הם אינם משת"פים של המורדים.

רודי רושמן בראיון לעמי מימון.

שרים עם היהודים בנגריה. קרדיט: רודי רושמן.

שרים עם ישראל חי. קרדיט: רודי רושמן.

ישראלים תיעוד כלא תפילין ניגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד