כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
זהו הנתון שיכריע

האיום שנשקל במשרד הבריאות כלפי 'המחוסנים'

במשרד הבריאות בוחנים את האפשרות של קיצור תוקף תעודת ההתחסנות למי שיסרב לקבל את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. הנתון שיכריע את קיצור תוקף התעודה, יהיה האם היעילות שיורדת מהחיסון השני משפיעה רק על הסיכוי להידבק

האיום שנשקל במשרד הבריאות כלפי 'המחוסנים'
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד הבריאות בוחנים את האפשרות של קיצור תוקף תעודת ההתחסנות למי שיסרב לקבל את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. כך דיווח הערב (שלישי) נוב ראובני ב'כאן 11'.

במשרד הבריאות בוחנים איך לפעול ביחס לתעודת ההתחסנות למי שלא יתחסן במנה השלישית וזכאי לכך. עד כה תוקף התעודה, לפיה נקבע התו הירוק, הוא עד סוף שנת 2021, אך המצב צפוי להשתנות, ובמשרד בודקים אפשרות של קיצור תוקף התעודה של בני 50 ומעלה שבוחרים לא להתחסן, או לא להאריך אותו מעבר.

הנתון שיכריע האם לבצע את המהלך - היא האם היעילות שיורדת מהחיסון השני, משפיעה רק על הסיכוי להידבק או שעולה גם הסיכוי שלהם להדביק אחרים.

במידה והמהלך ייצא לפועל, מבוגרים שחוסנו רק פעמיים, וחלף פרק זמן מסוים ממועד קבלת החיסון - לא יחשבו עוד כמחוסנים מפני קורונה.

בתוך כך, המדינה תקצה לקופות החולים 20 מיליון שקלים לטובת תמרוץ בני 60 ומעלה להתחסן. הכסף יוקצה לטובת קביעת תורים יזומים ללא מחוסנים עם רופאים לטובת הסברה על החיסון, שליחת אחים ואחיות לבתי מבוטחים שאינם מחוסנים ולשליחת צוותי חיסון ליישובים שבהם שיעור ההתחסנות נמוך.

מתנגדי חיסון חיסון שלישי תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד