י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנסים להיראות טובים

דובר הטאליבן לערוץ הישראלי: "השתנינו, זה לא מה שהיה" • צפו

‏האם טליבאן באמת השתנה מאז פיגועי ה-11 בספטמבר? בריאיון ל'כאן 11' משדר דובר ארגון הטרור פייסנות ושולח מסר לעולם: "לא נאפשר להשתמש באדמתנו נגד מדינות אחרות" • צפו

דובר הטאליבן לערוץ הישראלי: "השתנינו, זה לא מה שהיה" • צפו
דובר הטליבאן בראיון צילום: צילום מסך כאן 11

‏בשיחה יוצאת דופן לערוץ ישראלי, דובר הטליבאן בקטאר, סוהיל שאהין, מתייחס לשלל נושאים אחרי כיבוש אפגניסטן ונסיגת ארה"ב. הריאיון הוא חלק ממתקפת חיוכים רחבה של הארגון פנימה והחוצה. אבל המסר המרכזי הוא "אפגניסטן תחילה". חומר ייחודי שנדיר לראות במחוזותינו בראיון ודיווח של הכתב לענייני ערבים, רועי קייס ב'כאן 11'.

הכתבה והראיון ב'כאן 11'.

בראיון אומר ‏דובר הטליבאן בקטאר: "אנחנו נדאג שלא יהיו נזקים לא לרכוש ושלא יהיה סיכון לחיי האדם ושכולם יחיו חיים נורמליים. התכנית שלנו היא להגן על העם באפגיסטן".

‏על התמונות שבהן נראים אפגנים בורחים ומנסים לעלות על טיסות בשדה התעופה קאבול אמר: "למה הם בורחים? החששות האלה לא מעוגנים במציאות. אנחנו מבטיחים להם שלום וביטחון, לא כמו שהיה בעבר". על פחד האזרחים מיישום חוקי השריעה אמר: "משמעות השריעה היא לא הרג, אלאיותר ביטחון, יותר יציבות ויותר שלום במדינה".

‏במקביל העביר מסר למדינות המערב ואמר כי ארגונו רוצה יחסים טובים עם כל מדינות העולם: "אנחנו צריכים את זה כדי לשקם את אפגניסטן. 20 שנות מלחמה הותירו הרס רב במדינה. אזרחי אפגניסטן סבלו רבות. כעת השגנו את חירותנו בחזרה. רוצים שארה"ב תשתף פעולה עם אפגניסטן ושיהיו יחסים טובים".

‏בשיחה הוא גם סיפר על הצפייה לקבל סיוע בשיקום המדינה גם מאיראן השכנה שבירכה על הנסיגה האמריקנית. אך הבהיר כי ארגונו לא ירשה לאף גורם להשתמש באדמת אפגניסטן נגד מדינות אחרות.

‏על היחס של ארגונו למיעוטים וליהודי האחרון שנותר בקאבול, זבולון סימן – טוב אמר שאהין: "אנחנו לא נעשה כלום למיעוטים והם יכולים לקיים את פולחני הדת שלהם. זו המדיניות שלנו". ‏באשר לברכות מצד ארגון חמאס העזתי, אמר הדובר כי אין שיתוף פעולה עמו, אך אם הם מברכים את טליבאן על העצמאות באפגניסטן, אז בארגונו מודים להם על כך.

טליבאן כאן 11 אפגניסטן רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד