כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"כינו אותו פאניקער"

העיתונאי הוותיק משבח: "נתניהו הזהיר, אבל צדק"

ראש הדסק הפוליטי ב'כאן חדשות' סיפר כיצד אריק שרון זלזל באזהרות של נתניהו לפני ביצוע 'תוכנית ההתנתקות': "אריאל שרון זילזל, כי בראש המתריעים היה אחד, בנימין נתניהו. שרון כינה אותו פאניקער, מלשון פאניקה. הוא האשים אותו בהבהלת הציבור ממניעים פוליטיים - נתניהו הזהיר, נתניהו תמך והצביע בעד, אבל נתניהו צדק"

העיתונאי הוותיק משבח: "נתניהו הזהיר, אבל צדק"
ראש הדסק הפוליטי של 'כאן' יואב קרקובסקי צילום: צילומסך כאן 11

ראש הדסק הפוליטי ב'כאן חדשות', יואב קרקובסקי, פרסם הערב (שלישי) פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, בו גולל את היריבות בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עם ראש הממשלה לשעבר אריק שרון, שהובילה, לטענתו, לביצוע 'תוכנית ההתנתקות'.

"16 שנים חלפו מאז תחילת תוכנית ההתנתקות שהוביל אריאל שרון", פתח קרקובסקי את דבריו, "סיקרתי אותה - וכמו אצל רבים היא נצרבה כזיכרון מכונן. סיקרתי גם את המאבק הפוליטי שקדם לה. אז מתנגדי התוכנית הזהירו: עזה תיכבש בידי חמאס, אירן תסייע להם בחימוש. טילים יירו מעזה אל יישובי הדרום תחילה ועד לתל אביב".

"אריאל שרון זילזל, כי בראש המתריעים היה אחד, בנימין נתניהו. שרון כינה אותו פאניקער, מלשון פאניקה. הוא האשים אותו בהבהלת הציבור ממניעים פוליטיים. זכור לי המיוחד 'נאום השקט'. נאום שנשא אריאל שרון בפתח מפגש עם פעילי ליכוד במצודת זאב באחד מימי החמישי האחרונים בחורף 2005. הוא אמר: 'האיראנים עם הסורים והחיזבאללה יפגיזו מצפון - החמאס ישתלט על עזה מדרום -צוללות ממערב מזל"טים - מנהרות מתחת הכל מסביבי מבעבע - אני אומר קצת שקט. קצת שקט'. למרבה הטרגדיה הכל קרה".

"ינואר 2006 החמאס השתלט על עזה. קיץ 2006 מלחמת לבנון השניה מול חיזבאללה. ירי הקאסמים הוחלף בטילי גראד על ישובי הדרום המרכז תל אביב וירושלים. מנהרות חודרות נחפרו מרצועת כזה לתוככי שטחי ישראל, חיזבאללה וחמאס הצטיידו בנשק מתקדם כולל מטוסים ללא טייס. כן הכל מבעבע אריק. הכל".

"לא בטוח שכל זה לא היה מתרחש גם אילולא בוצעה תוכנית ההתנתקות והיציאה החד צדדית ללא הסכם, אבל ברור כשמש שיציאה בהסכם מול הרשות הפלסטינית - מהלך לו התנגד שרון בתוקף בכדי להשפיל את אבו מאזן, יתכן שעזה לא הייתה נופלת בידי חמאס".

"נתניהו הזהיר, נתניהו תמך והצביע בעד, אבל נתניהו צדק", סיים קרקובסקי.

יואב קרקובסקי בנימין נתניהו אריק שרון התנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד