ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"מחדל רחב ממדים"

קריאה למבקר המדינה: חקור את ממשלת בנט

ברקע החשש מפני סגר בחגים, חבר הכנסת אבי מעוז פנה למבקר המדינה ודרש כי יפתח בבדיקה בגין מחדלי הקורונה של ממשלת בנט, כשהוא מפרט את שלל המחדלים, שלטענתו, התרחשו | הוא הזהיר מפני מחדלים בעתיד: "ההשלכות שלהם עלולות להיות הרסניות"

קריאה למבקר המדינה: חקור את ממשלת בנט
בנט במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחודשיים לאחר השבעתה, יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז פנה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בדרישה לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות של הממשלה בנושא הקורונה.

ברקע העלייה בתחלואה, מעוז ביקש ממבקר המדינה שיחקור את המחדלים, לטענתו, בטיפול הממשלה בנגיף. המהלך מגיע כהכנה לדיון בוועדה לביקורת המדינה, בה ידרשו חברי האופוזיציה להקים ועדת חקירה ממלכתית בגין מחדלי ממשלת בנט בנושאי הקורונה.

"מדובר במחדל רחב ממדים בניהול וקבלת החלטות בכל הקשור במגפת הקורונה. מחדל שכבר עלה ועולה בחיי אדם, ולפי המסתמן תוצאותיו החמורות עוד לפנינו" פתח חה"כ מעוז את פנייתו. "היקף המחדלים דורש בדיקה וחקירה על מנת לוודא שאין עוד מחדלים בדרך, אשר ההשלכות שלהם עלולת להיות הרסניות".

מעוז המשיך וכתב למבקר: "הערכות של גורמי המקצוע, כפי שפורסם, הן כי בעוד כשבועיים יהיו למעלה מ- 17,000 חולים מאומתים מידי יום. נראה שרה"מ מר נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד מודעים למצב החמור, אך בוחרים ל"הכיל" את המצב".

הוא מנה את המחדלים, שלטענתו, הממשלה אחראית להם: טיפול נתב"ג, אספקת החיסונים הלא סדירה, בעיות במערכת החינוך הכללית והחרדית, טען כי שרי הממשלה מערימים קשיים בהתמודדות עם המשבר ומבצע מגן אבות.

"אני קורא לך לפתוח בבדיקה דחופה של המחדלים וקבלת ההחלטות ע"י הגורמים הרלוונטיים השונים ולגבש המלצות בהקדם בכדי שנוכל לדרוש דיון בוועדה לביקורת המדינה על הממצאים כנדרש", קרא.

מבקר המדינה ממשלת בנט לפיד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד