י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אינה מוסמכת"

מנדלבליט מכין צו שיעקוף את שאשא ביטון

בעקבות התנגדות שרת החינוך לחיסון ילדים בבתי ספר, היועמ"ש מכין צו שיתיר לעקוף אותה ולחסן ילדים בבתי הספר בהוראת שר הבריאות. הצו מגובש בתיאום עם שר הבריאות, ומגובה בתמיכת משרד המשפטים

מנדלבליט מכין צו שיעקוף את שאשא ביטון
ישיבת הממשלה הראשונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט משלים בימים אלה הכנה של צו מיוחד שיאפשר לשר הבריאות ניצן הורוביץ להורות על מבצע חיסונים בבתי הספר במהלך שעות הלימודים - גם ללא הסכמת שרת החינוך. זאת, כדי לעקוף את התנגדותה של השרה יפעת שאשא-ביטון לכך. כך דיווח הערב (שלישי) נטעאל בנדל ב'הארץ'.

על פי הדיווח, הכנת הצו, שנעשית בתיאום עם הורוביץ, מגובה בתמיכת משרד המשפטים, שם סבורים כי שאשא-ביטון אינה מוסמכת למנוע מתלמידים שהוריהם מאשרים זאת את האפשרות לקבל חיסון בשעות הלימודים.

חוק הבריאות הממלכתי קובע כי האחריות להענקת שירותי רפואה בבתי הספר מסורה לשר הבריאות. אלא שהחוק, שלא עודכן בשנים האחרונות, אינו כולל חיסון לנגיף הקורונה. בשל כך, במחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים משלימים את הכנת הצו, שיאפשר להורוביץ להורות על מתן חיסונים בבתי ספר באישור ההורים.

הצו יוצא מכוח פקודת בריאות העם המנדטורית, שסעיף 20 שלה מסמיך את שר הבריאות להכריז על מחלה מדבקת כמאיימת על בריאות העם - ולהעניק בדרך זו לממשלה סמכויות נרחבות להיאבק בה.

אביחי מנדלבליט יפעת שאשא ביטון ניצן הורוביץ חיסונים בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד