ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המהפך של 'יש עתיד'

השרה מטעם לפיד מרימה ידיים: "החרדים לא יתגייסו"

שרה אורנה ברביבאי נשלחה מטעמו של יאיר לפיד לדיון בנושא גיל הפטור מגיוס לצה"ל והציגה עמדה סותרת לזו שהמפלגה הציגה עד כה מאז הקמתה • ברביבאי הסבירה כי החרדים לא יתגייסו ממילא ובהורדת גיל הפטור ניתן להשיג את השוויון המיוחל

השרה מטעם לפיד מרימה ידיים: "החרדים לא יתגייסו"
מחאה נגד חוק הגיוס. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת 'יש עתיד' שנכנסה לפוליטיקה ב-2013 תחת הדגל של שוויון בנטל וגיוס החרדים, מפתיעה בהצגת התמתנות מול התעקשותו של שר הביטחון בני גנץ, אתו רצו במשך שלוש מערכות בחירות במפלגה אחת. מה השתנה בדרך?

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מ'יש עתיד', נשלחה מטעמו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לדיון שעסק בנושא הורדת גיל הפטור משירות צבאי והציגה באופן מפתיע עמדה מקילה ותמכה בהורדת הגיל מ-24 כיום ל-21. היא צוטטה על על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11' כי החרדים כבר לא יתגייסו, למרות שמאז הקמתה, מפלגת 'יש עתיד' חרתה על דגלה את "השוויון בנטל".

בדיון הבהירו שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וכן השרה לשוויון חברתי מרב כהן מ'יש עתיד', כי הם תומכים בהורדת גיל הפטור בחקיקה הנוכחית. אולם מנגד שר הביטחון בני גנץ טען בדיון כי ככל שגיל הפטור יירד יש לעשות זאת בהדרגה והמהלך פוגע בעקרון צבא העם ובשוויון.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמר לנוכחים בניגוד לטענת שר הביטחון ניתן יהיה להגן על המהלך בטענה כי הוא נעשה לתכלית ראויה, במקרה הזה במטרה להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק העבודה של גברים חרדים שהוא נמוך דרמטית ביחס לגברים יהודים שאינם חרדים.

מלשכת שרת הכלכלה והתעשייה נמסר בתגובה לפרסום: "השרה ברביבאי אמרה שגיוס חרדים לצה"ל הינו יעד חשוב וצריך להמשיך ולעשות כל מאמץ לגייסם, במיוחד כשרואים את שילובם בשוק התעסוקה עם שחרורם משירות".

"מאחר שהיקף המתגייסים מעל גיל 21 הינו קטן, נכון לקבוע את גיל הפטור ל 21, על מנת לאפשר להם להשתלב בשוק העבודה מוקדם ככל הניתן. בגיל הפטור הנוכחי אנחנו מרחיבים את אי השוויון בשירות בצה"ל גם להשתתפות בשוק העבודה ופוגעים בכך בחברה כולה", נמסר מטעמה.

גיוס חרדים לצה''ל יאיר לפיד אורנה ברביבאי יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד