כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חסר סיכוי?

משרד החוץ האמריקאי מציב תנאים להכרה בטליבאן

יומיים אחרי שארגון המורדים, הטליבאן, כבש ללא קרב את בירת אפגניסטאן ובכך השלים הלכה למעשה את אחיזתו במדינה, משרד החוץ האמריקני מתייחס לאפשרות שארה"ב תכיר בשלטון החדש 

משרד החוץ האמריקאי מציב תנאים להכרה בטליבאן
ארה"ב צילום: Unsplash

משרד החוץ האמריקאי: "ארה"ב יכולה להכיר בטליבאן כממשלה לגיטימית, רק אם תשמור על זכויות אדם".

"ארה"ב תוכל להכיר בטליבאן כממשלה לגיטימית של אפגניסטן" כך אמר דובר משרד החוץ, אך הסתייג, "בתנאי שהם מכבדים זכויות אדם ויש להם נשים בממשלתם".

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אמר כי הדלת פתוחה בפני הטאליבן. כזכור הטליבאן אכף הגבלות דרקוניות על נשים כששלט במדינה בשנים 1996-2001, ואילץ אותן להיות מכוסות במלואן והגביל מאד את תנועותיהן.

רשת אל ג'זירה דיווחה כי בחודש יולי, כשהטליבאן השתלט על קנדהאר, נאמר לתשע נשים העובדות בבנק בעיר, לעזוב את העבודה ולשלוח קרובי משפחה לעשות את עבודתן במקומן.

פרייס אמר כי בכדי להכיר בטליבאן, ארה"ב רוצה לראות את התנאים של האו"ם מתקיימים, כמו לאפשר לנשים להיות בשלטון. בהודעת האו"ם נאמר עוד, "להפסיק באופן מיידי את כל פעולות האיבה ולהקים, באמצעות משא ומתן כולל, ממשלה חדשה מאוחדת המייצגת את כולם, כולל השתתפות מלאה ושווה ומשמעותית של נשים". הדובר נד פרייס אמר שממשלת ארה"ב תכיר בממשלה "פוטנציאלית חדשה" באפגניסטן, כל עוד הממשלה תהיה עם ייצוג לכולם.

פרייס אמר שארה"ב מילאה את יעדי הפלישה שלה בשנת 2001, שהיתה "להכריע את הרשת שהוציאה לפועל את מתקפות הטרור בספטמבר 2001". הוא אמר שלכוחות האמריקאים יהיו עדיין יכולות מעבר לגבולות להילחם בטרור לאחר סיום המלחמה באפגניסטן. פרייס טען כי ברור כי "ממשלת אפגניסטן לא הייתה מחזיקה מעמד 20 שנה אלמלא התמיכה הרחבה והנדיבה של ארצות הברית והעולם". פרייס אמר כי אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה, שוחח עם דיפלומטים מרוסיה, סין, פקיסטן, בריטניה, נאט"ו, טורקיה והאיחוד האירופי.

טאליבן אפגניסטן ארצות הברית זכויות אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד