כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אמריקה מקצצת, ישראל חוששת • האם הסיוע ייפגע?

בישראל עוקבים בדאגה אחר הקיצוץ הרוחבי שמתבצע במשרדי הממשל הפדרלי בארה"ב - וחוששים מפגיעה בסיוע הביטחוני • ועידת אייפא"ק נפתחת היום

הסיוע ייפגע? צילום: פלאש 90
הסיוע ייפגע? צילום: פלאש 90

אמריקה מקצצת, ישראל חוששת: נשיא ארה"ב ברק אובמה נאלץ לחתום על צו המורה על קיצוץ בסך 85 מיליארד דולר בתקציב הפדרלי. הממשל בישראל עוקב בדאגה אחר האפשרות כי בעקבות הקיצוץ ייפגע הסיוע הביטחוני לישראל.

למרות שבאופן ישיר, תקציב הסיוע האמריקני והתקציב למערכות ההגנה 'החץ' ו'כיפת ברזל', לא מופיעים ברשימת הקיצוצים, כיוון שמדובר בקיצוץ רחב בכל משרדי הממשל הפדרלי, תיתכן השפעה גם על הסיוע לישראל.

שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, אמר: "כבעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, ישראל מבינה את האתגרים התקציביים הלא פשוטים שאיתם מתמודדת ארה"ב. אנו מוכנים לשאת את חלקנו, תוך ניסיון לשמור על אותם פרויקטים חיוניים לביטחונה ולשלומה של ישראל, ביניהם פרויקט כיפת ברזל".

בימים אלו מינה אובמה את המתאם החדש לענייני המזרח התיכון: הדיפלומט פיליפ גורדון, מומחה למדיניות חוץ ומי ששימש מ-2009 כעוזרו של מזכיר המדינה לנושאי אירופה.

גורדון ייכנס לתפקידו בשבוע הבא, טרם ביקורו של הנשיא אובמה במזרח התיכון, ובכלל זה בישראל.

בתוך כך, היום (ראשון) נפתחת וועידת איפא"ק, השדולה האמריקנית למען ישראל. למעלה מ-10,000 תומכים יגיעו לבירה וושינגטון וישתתפו בסדרת אירועים ודיונים.

מטעם הממשל האמריקני ישתתף סגן הנשיא ג'ו ביידן, שיישא את נאומו מחר. ראש הממשלה נתניהו, שלאור המאמצים להקמת הקואליציה לא יוכל להשתתף, יישא נאום שיועבר בשידור חי לבאי הוועידה. שר הביטחון היוצא אהוד ברק יהיה הנציג הבכיר של הממשלה בישראל שישתתף בוועידה.

הוועידה נערכת שבועות לפני ביקורו הראשון של אובמה, מאז כהונתו כנשיא, בישראל.
ישראל ארה''ב סיוע חשש פגיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד