ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הראיון והסערה

דובר הטאליבן לאחר שגילה שדיבר עם ערוץ ישראלי: "לא התראיינתי"

אתמול דיבר עיתונאי ישראלי עם דובר הטאליבן היושב בקטאר, הדובר לא ידע שהוא מדבר עם הערוץ, ולאחר שהראיון פורסם, המבוכה היתה גדולה, הדובר התגונן: "לא עשיתי ראיון עם ערוץ ישראלי"

דובר הטאליבן לאחר שגילה שדיבר עם ערוץ ישראלי: "לא התראיינתי"
דובר הטליבאן צילום: מתוך הסרטון

"אני עושה ראיונות רבים עם עיתונאים מדי יום לאחר נפילת המרכזים הפרובינציאליים של אפגניסטן בקאבול, כמה עיתונאים אולי מתחפשים, אבל לא עשיתי ראיון עם מי שהציג את עצמו מהתקשורת הישראלית" כתב הדובר סוהיל שאהין בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו מגיעים לאחר שרועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', ראיין אתמול את הדובר, ואמר לו כי הוא "מכאן חדשות", הדובר הגיב על השאלות. ולאחר שהראיון פורסם הדבר עורר סערה אצל הטאליבן, והדובר מהיר להכחיש, אך הוא לא דובר אמת, מאחר והוא כן דיבר עם "ערוץ ישראלי".

בתקשורת הערבית פורסם כי "אחד מדוברי הטליבאן, סוהיל שאהין, הופיע בערוץ כאן הישראלי בראיון שבו השיב על שאלות הקשורות לזכויות המיעוטים באפגניסטן, כולל יהודים. הכתב ציין כי סיפר לו כי הוא עובד ב"כאן", אך הוא לא הסביר במלואו כי מדובר בכלי תקשורת ישראלי".

עוד דווחה התקשורת הערבית: "בהקלטה נשמע קולו של שאהין שואל את הכתב הישראלי: "מאיפה אתה", והוא עונה לו "ערוץ חדשות כאן ניוז".

שאהין מצדו אמר כי לא נתן שום ראיון לתקשורת שהזדהתה כישראלית, והדגיש כי הארגון מקיים ראיונות רבים עם כלי תקשורת מערביים וכמה כתבים מתחפשים לאחרים.

התקשורת המצרית דיווחה: "ערוץ "כאן" הישראלי ערך ראיון בלעדי עם דובר תנועת הטאליבן שבמהלכו התחייב לשמור על המיעוטים, כולל המיעוט היהודי, תוך הכחשת שיתוף פעולה כלשהו בין הטליבאן לתנועת חמאס".

ל'בחדרי חרדים' אמר רועי קייס על הדברים: "הדברים מדברים בעד עצמם".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בראיון אומר ‏דובר הטליבאן בקטאר: "אנחנו נדאג שלא יהיו נזקים לא לרכוש ושלא יהיה סיכון לחיי האדם ושכולם יחיו חיים נורמליים. התכנית שלנו היא להגן על העם באפגיסטן".

‏על התמונות שבהן נראים אפגנים בורחים ומנסים לעלות על טיסות בשדה התעופה קאבול אמר: "למה הם בורחים? החששות האלה לא מעוגנים במציאות. אנחנו מבטיחים להם שלום וביטחון, לא כמו שהיה בעבר". על פחד האזרחים מיישום חוקי השריעה אמר: "משמעות השריעה היא לא הרג, אלאיותר ביטחון, יותר יציבות ויותר שלום במדינה".

‏במקביל העביר מסר למדינות המערב ואמר כי ארגונו רוצה יחסים טובים עם כל מדינות העולם: "אנחנו צריכים את זה כדי לשקם את אפגניסטן. 20 שנות מלחמה הותירו הרס רב במדינה. אזרחי אפגניסטן סבלו רבות. כעת השגנו את חירותנו בחזרה. רוצים שארה"ב תשתף פעולה עם אפגניסטן ושיהיו יחסים טובים".

על היחס של ארגונו למיעוטים וליהודי האחרון שנותר בקאבול, זבולון סימן – טוב אמר שאהין: "אנחנו לא נעשה כלום למיעוטים והם יכולים לקיים את פולחני הדת שלהם. זו המדיניות שלנו". ‏באשר לברכות מצד ארגון חמאס העזתי, אמר הדובר כי אין שיתוף פעולה עמו, אך אם הם מברכים את טליבאן על העצמאות באפגניסטן, אז בארגונו מודים להם על כך.

טליבאן כאן 11 רועי קייס הכחשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד