כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברוך דיין האמת

הלם בעיר בני ברק: הרה"צ מדרוהוביטש הלך לעולמו בפתאומיות

טרגדיה הבוקר בעיר התורה והחסידות: הרה"צ רבי ישראל לנדא זצ"ל אב"ד דרוהוביטש וחתנו של האדמו"ר בעל ה'נחלת דן' ממודז'יץ זצ"ל, גיסם של האדמו"רים ממודזיץ וקוזמיר, הלך לעולמו הבוקר באופן פתאומי כשהוא בגיל 65 לאחר שלא התעורר משנתו | הותיר אחריו משפחה מפוארת

הלם בעיר בני ברק: הרה"צ מדרוהוביטש הלך לעולמו בפתאומיות
הרה"צ רבי ישראל לנדא זצ"ל צילום: יהודה פרקוביץ

ברוך דיין האמת: הלם בעיר בני ברק עם היוודע הבשורה המצערת על פטירתו של הרה"צ רבי ישראל לנדא זצ"ל אב"ד דרוהוביטש שהלך לעולמו בפתע פתאום והוא בן 65 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני מספר שבועות עבר הרב התקף לב מאז התאושש והבוקר לא התעורר משנתו למגינת לב בני משפחתו המורחבת וחסידי מודז'יץ וקוזמיר המבכים מרה את פטירתו.

רבי ישראל זצ"ל נולד בארץ הקודש בכ"ט סיון תשט"ז לאביו הרה"צ רבי מאיר סג"ל לנדא זצ"ל אב"ד דרוהוביטש בבלגיה ולאחר מכן בתל אביב שעבר את מאורעות השואה. אביו היה מקורב לחצר בעלזא ואף היה השדכן של האדמו"ר מבעלזא. 

בשמחת הברית שלו שימש סנדק הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל בעל ה'חידושים וביאורים' שהיה אז בן 28 ואז שימש בפעם ראשונה כסנדק. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק שם עשה חיל בלימודיו. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של האדמו"ר בעל ה'נחלת דן' ממודז'יץ זצ"ל והיה חתנו חביבו של הרבי.

רבי ישראל זצ"ל הנהיג את בית מדרשו ברחוב יעבץ בשכונת שיכון ה' בבני ברק.

קשר מיוחד היה לו עם גיסיו האדמו"רים ממודז'יץ וקוזמיר שכיבדו אותו בצורה מיוחדת והוא היה מגיע תדיר לפקוד את בית מדרשם בשמחות ובעריכת השולחנות.

הותיר אחריו את רעייתו הרבנית שתחי' ו- 15 ילדים בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים שמתוכם כמה שעדיין לא זכה להשיא. אחיו הוא הנגיד רבי מרדכי זיסקינד לנדא מלונדון.

בתקופה האחרונה חש בליבו ומאז השתקם כאמור, האירוע האחרון שהשתתף היה לפני כשבועיים ביארצייט של הרבי החוקי חיים השומרי אמונים זצ"ל בבני ברק כשהרבי משומרי אמונים הושיבו לידו בטיש.

מסע הלוויה בשעה 14:00 בצהריים מבית מדרשו ברחוב יעבץ בשכונת שיכון ה' בבני ברק דרך בית הלוויות שמגר בירושלים וכולל חיבת ירושלים במאה שערים להר הזיתים שם ייטמן בחלקת גליציה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קוזמיר מודזיץ דרוהוביטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד